Ga naar inhoud
  • 0

Blij met mijn passat gte 2020 - maar die knipperlichten voor stammen uit de vorige eeuw

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Zoals de titel al zegt: ben blij met mijn passat. Minder blij ben ik met de verlichting voor. Ik heb niet de luxe optie (smart nog iets) maar standaard lampen voor. Op zich geen ramp, maar die knipperlichten vind ik echt misstaan.

Wie heeft dit aangepakt? Wat zijn opties?

Ik kan me voorstellen dat het lampje voor een led-variant de eenvoudigste optie is, tot en met het volledig vervangen van de lampunit. Dat laatste ben ik zeker niet van plan. ik zoek een kleine eenvoudige oplossing die het uiterlijk iets meer van deze tijd maakt. Wie denkt mee of heeft (eigen) voorbeelden?

P.s.: het verbaast mij dat ik hierover niets op het forum vind. Maar dat kan ook aan mijn zoekkunsten liggen...

aangepast door 1400intrider1400
Video toegevoegd

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Wist niet eens dat de GTE dan ook met halogeen koplampen is geleverd geweest.. 

• 0
Geplaatst

Is het misschien een importauto? In het buitenland willen nog wel eens wat goedkopere versies beschikbaar zijn. Bijv in Zweden waar auto's vanwege de belastingen toch al duur zijn.

in NL besluit Pon dan gewoon om die versies simpelweg niet te importeren, dus dat zou wel een verklaring zijn waarom je die in NL (en dus ook op dit forum) nauwelijks tegenkomt.

• 0
Geplaatst
6 uren geleden, bm-er zei:

Is het misschien een importauto? In het buitenland willen nog wel eens wat goedkopere versies beschikbaar zijn. Bijv in Zweden waar auto's vanwege de belastingen toch al duur zijn.

in NL besluit Pon dan gewoon om die versies simpelweg niet te importeren, dus dat zou wel een verklaring zijn waarom je die in NL (en dus ook op dit forum) nauwelijks tegenkomt.

Vreemde samenstellingen dan want de binnenafwerking van de TS zijn Passat strookt dan niet met de buitenafwerking. Zit dan leder in, leder afwerking in de deurpanelen, bagagenet optie, elektrische klapspiegels, .. volgens ik zie zijn ze dus bij de facelift afgestapt van het led knipperlicht bij low led koplampen, wat bij de non facelift niet het geval was (daarom dat ik aan nam dat je halogeen koplampen hebt door de opmerking van het gloeilampje..)

Wat je kan doen is eens het lampje eruit halen en kijken welke lampvoet het heeft. Vanaf daar dan een led vervanger zoeken. Of kijken in het wagenboekje of het daar niet ergens vermeld staat welk lamptype erin zit. 

• 0
Geplaatst

Led lampje lost alleen maar het lamptype op.

Als Roel een totaal ander lichtbeeld wil krijgen dan zit er niet anders op dan een andere koplampunit.

• 0
Geplaatst (aangepast)
6 minuten geleden, Petroman zei:

Led lampje lost alleen maar het lamptype op.

Als Roel een totaal ander lichtbeeld wil krijgen dan zit er niet anders op dan een andere koplampunit.

Het gaat volgens de vraagstelling van de TS enkel om het knipperlicht en dat het een gloeilampje is. 

12 uren geleden, 1400intrider1400 zei:

Ik kan me voorstellen dat het lampje voor een led-variant de eenvoudigste optie is

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst

Het gaat inderdaad om een importauto. Was lastig om een importauto met andere lampen te vinden eerlijk gezegd. Of ik moest zelf importeren maar dat zag ik niet zitten.

De hele unit vervangen gaat me te veel in de papieren lopen. Ga eerst maar eens kijken of er een ledlamp in kan. Dat scheelt al. Een strakke led strip als richtingaanwijzer zit er niet in…

Iemand tips bij het vinden van een juiste ledlamp?

• 0
Geplaatst (aangepast)

Bij mijn Passat (2021) zitten exact dezelfde lampen er in. Deze is ook import, uit Denemarken. Maar ik denk niet dat daar het verschil zit.
De 'low' Ledlampen werken overigens schitterend, alleen inderdaad een gloeilampje voor de voorste knipperlichten.
Inderdaad een rare keuze en uitzicht. Op het filmpje is dat zelfs op een R-line versie zo.

IMG-20231020-WA0005.jpg

aangepast door PatrickDS
  • 0
Geplaatst

Dan wordt het dus gewoon op zoek gaan naar een nette ledlamp als vervanger. Hoop dat de kwaliteit in het aanbod wat omhoog is gegaan inmiddels. Was toch wel een lucky shot wat je binnenkreeg.

Succes met zoeken.

• 0
Geplaatst
On 23-8-2024 at 17:24, bm-er said:

Dan wordt het dus gewoon op zoek gaan naar een nette ledlamp als vervanger. Hoop dat de kwaliteit in het aanbod wat omhoog is gegaan inmiddels. Was toch wel een lucky shot wat je binnenkreeg.

Succes met zoeken.

Yes, dat wordt het.

• 0
Geplaatst (aangepast)
On 23-8-2024 at 14:13, PatrickDS said:

Bij mijn Passat (2021) zitten exact dezelfde lampen er in. Deze is ook import, uit Denemarken. Maar ik denk niet dat daar het verschil zit.
De 'low' Ledlampen werken overigens schitterend, alleen inderdaad een gloeilampje voor de voorste knipperlichten.
Inderdaad een rare keuze en uitzicht. Op het filmpje is dat zelfs op een R-line versie zo.

IMG-20231020-WA0005.jpg

Hé, die led-lampen (low ledlampen?) zie ik nu pas. Zitten idd ook op mijn auto. Ik krijg ze alleen niet aan. Heb de verschillende standen van de lichtschakelaar geprobeerd. Alles bij daglicht. Iemand een idee?

aangepast door 1400intrider1400
  • 0
Geplaatst
13 uren geleden, 1400intrider1400 zei:

Hé, die led-lampen (low ledlampen?) zie ik nu pas. Zitten idd ook op mijn auto. Ik krijg ze alleen niet aan. Heb de verschillende standen van de lichtschakelaar geprobeerd. Alles bij daglicht. Iemand een idee?

Welke lampen krijg je niet aan?

• 0
Geplaatst (aangepast)

Inderdaad bij de GTE facelift heb je andere DRL. Waarschijnlijk zitten bij jou naast die knipperlichten geen andere lampjes of leds

aangepast door PatrickDS
  • 0
Geplaatst
4 hours ago, PatrickDS said:

Inderdaad bij de GTE facelift heb je andere DRL. Waarschijnlijk zitten bij jou naast die knipperlichten geen andere lampjes of leds

Nou dat idee heb ik dus wel. Ik meen de leds (geel/wit) te zien zitten. De vraag is of het aangesloten is natuurlijk. Ben wel benieuwd of die naast de gewone DRL ook aan te zetten is via VCDS. Iemand een idee hierover?

• 0
Geplaatst

Dit lampje zit dus in de knipperlichten.

Iemand een idee welk type dit is, en of dit door een LED versie kan gewisseld worden (zonder problemen met de CANbus)

IMG_20240826_125421_HDR.jpg

• 0
Geplaatst

Bij de B8 loopt het knipperlicht niet via een knipperrelais. Dus die optie heb je niet. Die 15eur is wel een prijskaartje om eens een gokje te wagen moest ik met dit dilemma zitten. Je kan erna nog eventueel er een weerstand over zetten om de ohmse waarde goed te krijgen. 

Als je Google neemt en het lamptype intikt + oranje kom je meerdere uitvoeringen tegen, dus er is wel een vervanger maar is een kwestie van de juiste eruit te pikken.

Deze aanbieder bied ze aan als vervanger 

• 0
Geplaatst

Ik had deze al gevonden, maar twijfel nog. Voor die prijs kan je niet gek***t zijn denk ik maar.

Als er inderdaad geen knipperrelais zit en optioneel je kan kiezen voor matrix leds vermoed ik dat het geen probleem kan zijn.

• 0
Geplaatst
7 uren geleden, PatrickDS zei:

Ik had deze al gevonden, maar twijfel nog. Voor die prijs kan je niet gek***t zijn denk ik maar.

Als er inderdaad geen knipperrelais zit en optioneel je kan kiezen voor matrix leds vermoed ik dat het geen probleem kan zijn.

Ik heb ze besteld. Ik hou jullie op de hoogte...

• 0
Geplaatst

Dag Roel

De lampjes komen hier aan uiterlijk 14/09.

Zodra ze hier zijn en ik heb ze getest laat ik het zeker weten.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden