Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Net de trotse eigenaar van een puntgave passat gte 2020.

Ik heb echter regelmatig dat ik niet weg kan rijden, er gebeurt helemaal niets als ik het gas indruk. Ik kan in de handleiding niet goed terugvinden welke stappen ik precies moet zetten om weg te kunnen rijden.

Wat ik nu doe:

1. auto openmaken (knop op sleutel, of via handvat met de sleutel in mijn zak)
2. ik ga zitten, houd de sleutel tegen de stuurkolom (beveiliging)
3. druk op start
4. druk het rempedaal in en haal de handrem er af
5. hendel naar D
6. gaspedaal indrukken

Ik heb 2 en 3 ook wel omgedraaid.

Wanneer er niets gebeurt en ik druk twee maal snel op start, dan hoor ik een bevestigingstoon en kan ik wegrijden.

Wie helpt mij op weg?

Geplaatst

Waarom gebruik je de handrem? Als je een gordel omdoet gaat die er automatisch vanaf.

Wat geeft het display aan als die niet wil?

Geplaatst
20 minuten geleden, 1400intrider1400 zei:

2. ik ga zitten, houd de sleutel tegen de stuurkolom (beveiliging)

Dit hoef je alleen te doen als de batterij van je afstandsbediening leeg is. Dan valt de auto terug op deze methode, en kan je toch starten met een lege batterij van je ab.

Geplaatst

Normaal kun je instappen, gordel om doen, rem intrappen, startknop drukken, even wachten tot de auto Ready zegt, dan in  R of D.

Geplaatst

Soms ben je te snel of te traag en dan denk je alles goed gedaan te hebben maar staat je wagen in D of B maar geen ready.
Pook weer in P/N zetten en dan weer start knop indrukken (met rempedaal ingedrukt).

Geplaatst
8 uren geleden, Petroman zei:

Soms ben je te snel of te traag en dan denk je alles goed gedaan te hebben maar staat je wagen in D of B maar geen ready.
Pook weer in P/N zetten en dan weer start knop indrukken (met rempedaal ingedrukt).

(met rempedaal ingedrukt). dat laatste is het , dat doet het hem ...  😃

Geplaatst

Mindere keer met succes het volgende gedaan (met de sleutel in mijn zak):

1. Openen, zitten gordel om.

2. Rempedaal in

3. Start en wachten op “ready”

4. en gaan!

Werkt als een trein.

Geplaatst

Tip, stuur je bevindingen op naar VW, dan kunnen ze dat in de handleiding van de Passat zetten. Oh, wacht.......

Geplaatst
15 uren geleden, 1400intrider1400 zei:

Mindere keer met succes het volgende gedaan (met de sleutel in mijn zak):

1. Openen, zitten gordel om.

2. Rempedaal in

3. Start en wachten op “ready”

4. en gaan!

Werkt als een trein.

goed hoor , Rome en Parijs zijn ook niet op 1 dag gemaakt 👍

Geplaatst
Op 7-7-2024 om 20:01, Diver zei:

Koop je een auto hebben ze je nooit verteld hoe je hem moet starten :oops:

Dan moet hij wel aan huis zijn gebracht door de verkoper, en was de mogelijkheid niet om een test rit te maken? of stond de motor toen aan? zo dat je er  mee weg kon rijden.

Geplaatst

Bij de GTE zit er soms wat vertraging in... Dat is wat vervelend. Je moet de rem indrukken en als je op de startknop hebt gedrukt even wachten op het pingeltje die je hoort. Als je hem te vroeg in de D of R zet dan doet hij inderdaad niks. Dan moet je hem weer in de P zetten en nogmaals drukken.

• 2 weeks later...
Geplaatst
Bij de GTE zit er soms wat vertraging in... Dat is wat vervelend. Je moet de rem indrukken en als je op de startknop hebt gedrukt even wachten op het pingeltje die je hoort. Als je hem te vroeg in de D of R zet dan doet hij inderdaad niks. Dan moet je hem weer in de P zetten en nogmaals drukken.

De Engels sprekende Duitse verkoper had dit ons wel uitgelegd, maar als ik in zo'n nieuw speeltje zit, zie en hoor ik zoveel dat ik niet alles op sla. De eerste dagen liep ik dus ook te rommelen, de ene keer wel starten en de volgende keer niet. Totdat een collega (waar ik van plek meer ruilde om te laden) het mij uitlegde.
Afijn, ik vertel dat thuis, zegt mijn vrouw 'maar dat had die verkoper toch ook verteld?'
Haha!

Dat laadklepje is ook vergelijkbaar, net als het locken van de laadstekker. Als je de deuren ontgrendelt, kan de klep ook open en kan de stekker eruit. Als je het klepje al open hebt, maar de autodeur nog niet, dan vergrendelt de auto na 1 minuut:
Stekker zit weer vast (en wat is het verschil tussen op slot en een beetje stugge stekkerverbinding?) en je krijgt het klepje niet meer dicht.
Als je het weet, logisch, maar het voelde aan als volslagen willekeur: dan weer wel en dan weer niet. Nu doe ik gelijk de kofferklep open, omdat de laadkabel daar toch in moet, dan gaat de auto niet meer op slot. Staat allemaal niet duidelijk in de handleiding.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden