Ga naar inhoud
  • 0

Bagagenet past niet op de achterbankstoelen...

Vraag

Geplaatst

Hoi allemaal. Ik heb een andere Passat gekocht (HS-723-G) PASSAT Highline BlueMotion Techn. 150 PK HDI. Echter deze kwam zonder bagagenet. De achterstoelen zouden in het 'bagagenet' moeten klikken, volgens mij toch een belangrijk onderdeel. . Inmiddels heb ik een 2dehands bagagenet gekocht, maar helaas, alhoewel de balk wel in de sponningen klikken, klikken de achterstoelen er echter niet in. Er zit een afstand tussen (zie foto's). Nu heb ik flink lopen zoeken op internet, maar ik kwam alleen maar hetzelfde type bagagenet tegen. Heeft iemand dezelfde type Passat als die van mij en kan die laten zien hoe dat bagagenet eruit ziet? Of weet iemand waar ik de juiste bagagenet kan vinden?

IMG_6090.jpg

IMG_6091.jpg

IMG_6092.jpg

IMG_6093.jpg

IMG_6094.jpg

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Je kan het net op 2 manieren gebruiken,

* ofwel wanneer de rugleuningen van de achterbank recht staan, dan bevestig je het bagage net zoals u het nu hebt zitten of zoals Hier is weergegeven

* ofwel wanneer de achterbank is neergeklapt dan schuif je het in de sleuven van de neergeklapte achterbank en grijpt het net in op de punten net achter de bestuurder en bijrijders stoel zoals Hier is weergegeven

Succes

• 0
Geplaatst

Wulfke, bedankt voor je snelle reply. Ik heb nog eens de handleiding doorgelezen. En inderdaad kan het op die 2 manieren gebruikt worden. Wat mij verbaasd, en wat ik niet begrijp, is dat de achterbanken niet tegen de bagagenet-stang aan komen. Ik had hiervoor een Passat 3c (2009), en daarbij vielen de aansluitingen die op de achterkant van de achterbankstoelen zitten in het slot (aansluitingen) van de bagagenet-stang. M.a.w. er zat geen ruimte tussen, wat nu wel het geval is. Vraag me dus af of de middelste achterbankstoel niet doorbuigd als er iemand in het midden van de achterbank gaat zitten... En vraag me dus nog steeds af of ik de goede bagagenet-stang heb..

• 0
Geplaatst

Zowel de bagagenet als kofferafdekking zijn niet de achterbank steunen. U kan perfect ook de achterbank gebruiken zonder dat er zelfs iets ingeklikt is, de achterbanken zijn stevig genoeg zodat deze geen steun middenin nodig hebben. 

De bagage ruimte afdekking heeft enkel maar een kleine hoekafwerking om de "gap" af te sluiten welke tussen de rollo en achterbank zit en dus hier ook niet zoveel steun zal bieden moest dit het geval moeten zijn. 

• 0
Geplaatst

Nog eens gekeken naar die bagagenet, en het blijkt dat ik dat net dus niet kan inhaken op de twee punten in het dak. Daarvoor is hij te breed/lang. Met andere worden dit kan never nooit het juiste bagagenet zijn voor dit model. Ook de ruimte van ca. 3 cm tussen het bagagenet en de achterbank is vreemd....

• 0
Geplaatst (aangepast)

Yes, 3G9 861 691 9B9 is zeker een oem passat B8 variant nummer. Dus geen idee wat er mis gaat. 

Edit,

U schreef dat de auto oem niet uitgerust was met het bagagenet. Heeft u dan wel de juiste bevestigingen in het dak zitten voor dit net ? Deze zijn anders dan de gewone uitvoering. 

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst (aangepast)

Volgens ik begrijp uit de handleiding zou er op 1 kant of beide kanten de stalen bevestiging indrukbaar moeten zijn. Beetje zelfde principe als zo een buisje/staafje om een horlogebandje mee vast te maken aan het horloge.

• Netztrennwand an der rechten Seite  → Abb. 123 ③   (Lupe) einhängen.
  • Netztrennwand an der linken Seite durch Zusammendrücken der Querstange in die Aufnahme  → Abb. 123 ①   einhängen.

Translate, Het net aan de rechtse kant inhaken, het net dan via de linkse kant indrukken en in de uitsparing inhaken. De veerspanning zorgt ervoor dat het net blijft hangen bij een rem manoeuvre. 

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst

Wulfke, je hebt helemaal gelijk! De stang is idd inschuifbaar... Ik moet voortaan beter de handleiding lezen. In ieder geval bedankt voor de tip!!

• 0
Geplaatst

Volgende tip en dat voor dezelfde prijs 😎,

Onder de laadvloer is een opbergplaats voor het net als voor het koffer afdekzeil. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden