Ga naar inhoud
  • 0

Bredere banden onder een GTE 2020


Vraag

Geplaatst

Goedemiddag forumleden,

Na 6 jaar een heeele fijne B7 variant met alles erop en eraan te hebben gereden hebben we nu sinds 1 week een GTE 2020 en wat een fijne auto is dat!

De B7 hebben we weggedaan vanwege het open dak wat lek geweest was, dat heb ik grotendeels kunnen verhelpen maar is nooit helemaal opgelost.

Nu zag ik dat er onder mijn oude B7 highline 235 banden op 17 inch velgen zaten en onder de GTE "slechts" 215 op 17 inch.

Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met weerstand en rendement maar vond de looks van de 235 wel robuuster.

Een beetje rondgekeken en ik zag dat er op 18 inch velgen ook 235-45-R18 banden voor volkswagen te krijgen zijn.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft of een advies kan geven wel/niet doen?

Dank voor de antwoorden.

Groeten Tedje.

 

 

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Deze zitten er op mijn Passat B8 2021 op: Dartford Velgen 8J x 18 ET44. Banden 235/45/18 98 Y.
Of deze ook op een GTE passen weet ik niet, maar ik vermoed van wel.

Passat2021_02.jpg

aangepast door PatrickDS
fout in bandenmaat
  • 0
Geplaatst

Als je voor een robuuste uitstraling wilt gaan, moet je de 235/40 R19 kiezen.
Heb ik 5 jaar lang op mijn 2015 BiTDI gehad.

Ik ben onlang overgestapt naar 235/45 R18 (geeft nèt iets meer comfort bij bv. het nemen van een drempel). 
Kan de overstap van jouw 17" naar 18" van harte aanbevelen !

  • 0
Geplaatst

De facelift GTE is optioneel ook geleverd geweest met 18inch Liverpool velgen met hierop 235/45 R18 94W banden

 

  • 0
Geplaatst

Ik heb sinds kort ook originele VW Monterey velgen op mijn GTE, bandenmaat is 234/45/18

Origineel zat er 17 inch onder, maar die heb ik gebombardeerd tot winterset 😉

 

20240330_152013.jpg

  • 0
Geplaatst

Dat ziet er goed uit! Nu heb ik hier nogal wat verkeersdrempels waarover je het extra gewicht van de auto goed merkt. Wat doen dit soort aanpassingen met dat gedrag? Moet ik een aanvullende tandarts verzekering afsluiten dan?

  • 0
Geplaatst (aangepast)
23 uren geleden, Richardus zei:

Dat ziet er goed uit! Nu heb ik hier nogal wat verkeersdrempels waarover je het extra gewicht van de auto goed merkt. Wat doen dit soort aanpassingen met dat gedrag? Moet ik een aanvullende tandarts verzekering afsluiten dan?

Dat ligt aan de kwaliteit van het gebit :mrgreen:. ( het aantal vullingen )

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

Van 17 naar 18 ga je niet merken. Ik heb er als Belg 20inch (235/35 20) onder zitten, en dat is onze gezinswagen. Argumenten genoeg om u geen zorgen over te maken over dat minimaal verschil.

  • 0
Geplaatst

Ik vind de 18 inch er wel mooier onder staan en nu ik weet dat het kan gaan we daar voor voor!

Wel even sparen zie ik, alles zit boven de 1000 euro.

We rijden er nu een weekje mee en ik ontdek steeds weer nieuwe dingen als ik door de menu's loop.

Superfijne auto en in GTE-mode met DCC op sport kom je aardig met het verkeer mee.

Weten jullie of er op de facelift GTE nog dingen zijn in de business uitvoering die "aangezet" kunnen worden?

Wat ik bijvoorbeeld mis is het kantelen van de buitenspiegel met parkeren....

Niet spannend maar wel handig.

  • 0
Geplaatst

Dan moet sowieso het selectie knopje op de rechter spiegel staan, maar dat wist je waarschijnlijk wel. 

  • 0
Geplaatst
2 uren geleden, Diver zei:

Dan moet sowieso het selectie knopje op de rechter spiegel staan, maar dat wist je waarschijnlijk wel. 

En de optie moet geactiveerd staan in de DM/DP. 

Knop "car" indrukken of via menu naar submenu "wagen" gaan. Rechts onderaan in het scherm op het tandwiel klikken zodat je in het instelmenu komt. Daar bij spiegel en wisser bij spiegel de optie aanklikken "kantelen bij achteruit" en zoals Jan aangeeft moet de spiegelverstelknop op "R" ingesteld staan bij het achteruitrijden. 

Kantelpositie afstellen,

Knop in "R" positie zetten, achteruitversnelling kiezen en de spiegel via de joystick afstellen naar de gewenste positie. Bij het wegrijden zal de spiegel na een paar meter rijden terug naar zijn originele positie terugkeren.

Indien de optie niet aanwezig is kan deze mogelijks middels VCDS of OBD11 geactiveerd worden. (Procedure staat beschreven in het VCDS tweaks topic hier op het forum)

Succes

  • 0
Geplaatst

Zo zeg, dat is een openbaring. Hoop dat je er goed mee weg komt, zulk soort lui zijn vaak moeilijk uit te kleden of aan te pakken. Suc6 en sterkte. 

  • 0
Geplaatst

Sjeezus, wat een verhaal!

Hopelijk kom je eruit met de verkopende partij. 

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar mijn GTE staat op 19 inch met 235/40 R19 banden, origineel VW. De auto is uitgerust met DCC en die staat bij mij standaard op normaal (dus niet comfort of sport) dat rijdt comfortabel genoeg. Dus wat dat aangaat kan het prima. Houd er wel rekening mee (les geleerd) dat banden in 235/40 R19 erg kostbaar zijn (a Merk band zit al gauw rond de 200 euro per stuk).

image.png.82366ec4fecae4dc600afdcc84ab6040.png

  • 0
Geplaatst
Op 7-5-2024 om 02:57, bakkertje zei:

Houd er wel rekening mee (les geleerd) dat banden in 235/40 R19 erg kostbaar zijn (a Merk band zit al gauw rond de 200 euro per stuk).

 

Dat kost een 215/45 R16 all seazon van Vredestein ook.

  • 0
Geplaatst

Toen ik in maart banden nodig had voeg de Profile in Dronten 225 pst gemonteerd. Bij een plaatselijke bandenboer heb ik uiteindelijk 155 mogen aftikken.

Bij oponeo bestelde ik ook altijd, alleen bij de 125 komt nog wel de montage kosten bij. Niet iedereen waardeerd het als je met je eigen banden komt en degenen die het wel dien vragen 15 tot 20 euro voor 13 tot 17 "

  • 0
Geplaatst
On 8-5-2024 at 12:51, BARRY_TDI said:

Dat kost een 215/45 R16 all seazon van Vredestein ook.

Ik betaal 50/60 euro voor a-merk 215/55/16. Lichtelijk gebruikt (7mm)

  • -1
Geplaatst

OK ga het met de spiegel proberen, ben alleen niet zo enthousiast meer over de auto.

Er is gerommeld met de km stand. 

Ik kwam erachter nadat ik het infotainmentsysteem naar fabrieksinstellingen had teruggezet, dat bleek dus in het Zweeds te zijn.

Er zat een Duits onderhoudsboekje bij en de verkoper had de auto zgn van een collega uit Belgie gekocht.

Later had hij hem volgens zeggen zelf geimporteerd en dat klopt met de datum van uitschrijven uit Zweden (wist ik toen dus nog niet)

Ik ben met het VIN nummer gaan zoeken en kwam er achter dat de auto idd als leaseauto is gebruikt in Zweden en bij de laatste keuring daar (april 2023) een km stand van 130000 km had.

Volgens de site zou ik er nog zo'n 40000 bij moeten tellen voor het afgelopen jaar dus rond de 160000 is een aan aannemelijke km stand voor deze auto.

De auto stond voor 88350 km geadverteerd!

In het onderhoudsboekje staat dat de auto onderhoud heeft gehad (met stempels!) bij de VW garage Glocker in Bad Rappenau en een onafhankelijke garage in Freiburg.

Geen van beiden blijken te bestaan.

Opgelicht dus!

Nou weet ik waar hij woont en werkt want ik heb netjes een contract opgemaakt waar we beiden onze handtekening onder hebben gezet en daar staat onder andere letterlijk op dat de verkoper de km stand garandeert.

Ik heb hem meegedeeld dat ik de koop ontbind en de auto terug wil geven, geen reactie binnen 7 dagen?,  dan gelijk een rechtzaak!

Het ergste vind ik dat hij mij recht in het gezicht heeft voorgelogen en mij willens en wetens opgelicht heeft.

Hoewel het een hele mooie auto is wil ik er gewoon vanaf, ook omdat de batterij/motor/remmen/lagers die 160000 km hebben gedraaid.

Jammer maar het is niet anders, ik laat hier nog wel weten hoe het afgelopen is.

Mijn B7 heb ik 2 weken geleden met een km stand van 190000 met een gerust hart verkocht (met duidelijke vermelding van de minpunten) en nog steeds goed contact met de koper, heb er wel een beetje spijt van.

Groeten Tedje.

 

 

 

 

 

 

 

 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden