Ga naar inhoud
  • 0

startproblemen


Anno

Vraag

Hallo allemaal,

Ik heb al vanaf dat ik de passat vairant diesel tdi 2.0 automaat heb start problemen. 

Ik start de auto en dan kunnen er 2 dingen gebeuren, 1. hij start en 2. hij start niet

bij 2.1. ik blijf doorstarten, dus de sleutel ingedrukt houden en dan kan ik door blijven gaan tot de accu compleet leeg is, hij gaat peipen en morren, o.a. gaat het gloeiledje branden en niet altijd maar af en toe komt er een engine error in beeld (bij de garage eens laten uitlezen, is geen kaas van te maken)

2.2 ik laat hem 2 omslagen maken, en laat de sleutel los net voordat de uitroep teken komt en of de gloeiled incl. engine error. En start nog een keer, dan start hij, of ik moet dit nog 1 of 2 keren herhalen en dan start hij. En is er dus niets meer aan de hand.

het 2de probleem wat de auto heeft is dat hij enorm snel de accu leeg trekt bij uit. Zowel op slot als niet binnen 2-3 dagen is de accu te leeg om nog te starten. En in de winter is dit probleem nog erger. 

Waarom nu deze post, vanmiddag stond ik een uurtje bij het station met de aanjager aan en de motor uit, accu te leeg om nog te starten, moest de anwb erbij halen. 

Ik wil nu ontzettend graag weten wat er toch aan de hand is. Ik hoop dat er hier genoeg kennis is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
10 uren geleden, Anno zei:

Zoals ik al aangaf heeft het log nooit iets gezegd. Ik ben zelfs een keer met de fouten direct naar mijn garagehouder geweest, hij las het uit en ....... oftewel het log zegt er niets over

Met log maken zeg ik niet dat je naar een garagist moet gaan. Een log geeft een eerste aanknopingspunt.
Een log is idd geen tovermiddel, maar geeft de simptomen weer waar de auto pijn heeft. Daardoor heb je indicatie waar je moet zoeken.
succes met je zoektocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13 hours ago, Mausey said:

Heb je misschien een andere radio (RNS) geplaatst?
Weet overigens niet van welk bouwjaar je auto is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sorry bouwjaar is 2006. Ik heb een kenwood radio erin zitten, maar gewoon standaard ding. En gaat altijd uit als de sleutel er uit is

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 hours ago, dieseltje said:

Met log maken zeg ik niet dat je naar een garagist moet gaan. Een log geeft een eerste aanknopingspunt.
Een log is idd geen tovermiddel, maar geeft de simptomen weer waar de auto pijn heeft. Daardoor heb je indicatie waar je moet zoeken.
succes met je zoektocht.

Begrijp ik maar al te goed, en daarom is het zo ...... vervelend dat in dit geval het log nooit iets zinnigs heeft gezegd over dit probleem. Was het maar iets dan hadden we het vermoedelijk al gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 hours ago, martijn v o said:

Accu testen of als deze meer dan 5 jaar oud is direct vervangen.

Brandstofpomp onder de achterbank testen of die het nog doet, anders moet de pomp onder de kap het daar vandaan halen en dat gaat wel maar niet van harte.

ow de accu is al lang helemaal af, door al die volledige ontladingen die hij te verduren heeft gehad...... aha, zitten er 2 brandstof pompen in de auto.... klinkt voor verder onderzoek. zomaar iets, zou de motor dan niet na x slagen alsnog moeten pakken als bijv. de pomp onder de bank kapot zou zijn? zo ja, dan is het dit niet, immers als de auto niet binnen de 2-3 slagen aangaat dan gaat hij nooit meer aan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gloeipluggen?????

Deze kun je makkelijk 1 voor 1 door meten. en moeten een weerstand hebben. geen weerstand is STUK.

Als tussen test zou je meerdere malen contact kunnen maken zonder te starten. contact weer uit en weer aan tot spiraal lampje weer uit gaat. doe dit 4 a 5 keer. dan proberen te starten.

maar ja heel corny gezegd meten is weten. 

 

(hai guys long time no see)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Flying Dutchman said:

gloeipluggen?????

Deze kun je makkelijk 1 voor 1 door meten. en moeten een weerstand hebben. geen weerstand is STUK.

Als tussen test zou je meerdere malen contact kunnen maken zonder te starten. contact weer uit en weer aan tot spiraal lampje weer uit gaat. doe dit 4 a 5 keer. dan proberen te starten.

maar ja heel corny gezegd meten is weten. 

 

(hai guys long time no see)

 

 

De gloeipluggen zijn doorgemeten geweest, was allemaal goed. Ik heb nog steeds zo'n gevoel. Maar goed ookal is het bloedheet buiten dan kan hij nog het probleem hebben, wel minder dan in de winter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden