Ga naar inhoud
  • 0

Warm wordende remmen


Tobiasalltrack

Vraag

Hé allemaal,

 

Ik heb nu nog een b6 maar binnenkort krijg ik een b8 alltrack. Kijk er nu al naar uit!

Helaas heb ik nog 1 lange rit met geremde aanhanger gepland staan van bijna 3000 kilometer…

Nu is mijn probleem dat de achter remmen warm worden na een rit 15 minuutjes.

Omdat deze Passat over een paar weekjes weg gaat wil ik er geen grote sommen geld in pompen maar veilig aankomen zou wel fijn zijn.

Blokjes zijn onlangs vervangen (voor een huismerk type)

Heb alles al eens losgehaald en ingevet wat vet moet zijn. Zelfs de hele klauw.

Zuiger is met duimen terug te drukken dus daar zal het ook niet aan liggen denk ik.

Geleidepennen zijn ook nog prima en bewegen vrij uit.

Ook de remvloeistof is nog helder en er komt geen troep mee bij het ontluchten.

Iemand nog suggesties waar het aan zou kunnen liggen en hoe ik dat kan testen? 

Hoop de voorkomen dat de garage de helft wilt vervangen voor die laatste paar weken, maar als het niet anders is…

 

dankje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb via OBDeleven de rem op onderhouds-stand gezet. Remklauw is open geweest en de rubber rond de plunjer zijn schoongemaakt. Zat roest in de groeven maar dat met een dremeltje en messing borsteltje er uit gepoetst.

duidelijke handleiding, dat wel.

Ik ga vanmiddag bij de lokale auto onderdelen boer eens 2 revisie setjes kopen. Voor 30 euro kan ik t maar geprobeerd hebben.

Zou het probleem niet kunnen liggen in de leidingen of hoofd zuigers? Aangezien het beide remmen achter betreft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het zelfde gehad, en toen goed de klauwen schoongemaakt en gereviseerd, heb toen ook gelijk de how to gemaakt, daarna was het over. Dat is alles wat ik er over kan zeggen met de ervaring die ik heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden