Ga naar inhoud
  • 0

3.2 naar 3.6 bws


3.2erwinB6

Vraag

Eigenlijk gewoon een korte vraag aan de mensen met de juiste knowhow, is het mogelijk zoals het onderwerp aangeeft, de passat te voorzien van een 3.6 bws motor zonder te veel poespas of komt er stiekem veel meer bij kijken?

 

Ik ben benieuwd of ik hier antwoord kan krijgen

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat is je doel?
Je kunt een 3.2 ook voorzien van een tuning en daardoor een fijnere motor krijgen, daarnaast de DSG nog tunen en klaar. Ook al heb je een R36, een echte strepen trekker is het niet. t blijft wagen met lekker veel vermogen en relatief veel massa, maar een Ferrari of Porche zal t nooit worden.
Wil je de straatstenen uit de weg trekken, kun je beter opzoek naar een 2.0 TFSI 4motion en die goed tunen. Die kun je veel aggresiever maken.
 

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt ik heb zelf ook een 2.0 tfsi gehad in het golf jasje met 350 pk 490 nm koppel, dat is inderdaad veel agressiever logisch gezien het vermogen.
Enkel is het zo mijn huidige passat zit de ketting etc eraan te komen dus ben even de opties aan het doornemen voor mezelf


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 28-4-2023 at 19:24, dieseltje said:

Wil je de straatstenen uit de weg trekken, kun je beter opzoek naar een 2.0 TFSI 4motion en die goed tunen. Die kun je veel aggresiever maken.
 

Zat dit berichtje nog even terug te lezen, maar zoiets bestaat volgens mij dus niet: een 2.0 Turbo 4-motion Passat 3C (B6)... was het maar zo'n feest. De turbo is er alleen in FWD zover ik kon vinden of zonder turbo en wel 4M, maar als ze wel bestaan hebben, hoor ik het ook graag en hou ik m'n ogen graag open :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
20 hours ago, dieseltje said:

In Duitsland kijken. Hier in NL is t meeste van die exoten al compleet verprutst.

Volgens mij is zo'n modeltype überhaupt nooit gemaakt door VW...? Maar je bedoelt denk ik de 3,6 FSI bedacht ik me later ;-)
Wel als Audi in de A4 dacht ik, maar een Passat 3C met de 2.0 TFSI motor én een 4-motion aandrijving ben ik nog nooit tegengekomen.

aangepast door Airspeed
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden