Ga naar inhoud
  • 0

Vacuum lek?


dieseltje

Vraag

Sindskort heb ik t idee dat mijn turbo net na t starten en bij weinig toeren niet vlot reageert.
Als ik eenmaal een stukje gereden heb, is de turbo meteen bij de les en reageert de auto ook goed op t gas.
Ook heb ik dan t idee dat er minder remdruk is. Ook met het remmen voel ik dat die wel krachtig genoeg zijn als ik wat gereden heb en er wat meer toeren gemaakt is door de motor.

Ik heb geen storingen als ik de auto met VCDS uitlees.
Waar kan dit aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
29 minuten geleden, Vinniepilon zei:

Slecht vacuüm. Rembekrachtiging werkt vaak op vacuüm en vaak aansturingen ook. Lekke aansluiting misschien ergens of pomp defect. 

Pomp heeft een nieuwe pakking. Dus daar zal t niet zitten. Hoe kun je dan t beste een lek zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, dieseltje zei:

Pomp heeft een nieuwe pakking. Dus daar zal t niet zitten. Hoe kun je dan t beste een lek zoeken?

Pomp inwendig lek misschien of ergens een slang lek, zitten genoeg vaccuumslangen. Rembekrachtiger misschien lek of een aansluiting ervan. Anders even kijken of je een vacuümpomp kan bemachtigen en testen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

je moet eigenlijk even met een vacuümpompje met meter de leidingen nagaan vanaf de vacuümpomp, je moet eigenlijk wel 0,8B vacuüm hebben.

Heb je goed vacuüm bij de pomp, dan ga je een stukje verder, N75 kan ook slechter gaan werken, al zal dat slechter remmen niet verklaren, ik denk dus eerder verlies van vacuüm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden