Ga naar inhoud
  • 0

Storingsmelding roetfilter verschildruksensor B8 2.0 TDI


Vss

Vraag

Beste forumleden,

Graag zou ik een vraag willen stellen aan de technici op dit forum. Ik kreeg een storingsmelding op het display zonder dat er verschil merkbaar was in het rijden. Bij het uitlezen met de vagcom kwam ik de foutcode 5253 (p2452) tegen. Deze geeft aan dat er een elektrische storing is in de drukverschilsensor van het roetfilter.

Nu zitten er 2 sensoren onder de grijze bedekking. Mijn vraag aan jullie is, hoe ik er achter kom welke sensor daadwerkelijk defect is? Is dat te zien naar aanleiding van de meetwaarde zoals te lezen is in de 1e afbeelding? 

Ik heb reeds een sensor besteld, omdat ze hetzelfde artikel nummer hebben, maar zou graag de juiste juiste sensor willen installeren en inleren.

Ik hoor graag van jullie.

Bij voorbaat hartelijk dank,

Jan

IMG_20230322_164030_HDR.jpg

IMG_20230318_141130_HDR.jpg

IMG_20230318_141113_HDR.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
18 hours ago, Vdub said:

volgens mij gaat er 1 slang naar het DPF, de andere gaat naar de EGR, je kan ook even een stekker eraf trekken en kijken welk naam er bij de fout staat

Thanks. Ik ga het vanmiddag proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag de nieuwe sensor gemonteerd. Het was gokken welke sensor het was, omdat bij het losnemen van de stekker bij beide sensors dezelfde foutcode naar voren kwam. Op basis van de foutmelding sensor 1, rij 1 heb ik de logische stap genomen om de leiding te volgen naar het roetfilter en de sensor vervangen die verbonden was met de bovenste leiding.

Na montage geprobeerd om de sensor in te leren. Dat was helaas niet mogelijk. Codering 11 kan ik niet openen met de vcds. Tevens was het niet mogelijk om in het menu aanpassen 10 kanaal 12 in te voeren. Deze optie was ook afgesloten. 

Om die reden heb ik de stappen gevolgd die Gerrit Speek omschrijft als mogelijkheid indien je geen vcds hebt. Vervolgens een proefrit gemaakt. De foutcode kwam niet terug. 

Vanavond een stukje snelweg. Ook geen lampje op het dashboard.

Omdat ik niet in de meetwaarde blokken kan en het niet op de juiste manier kon inleren, is het mijn vraag of iemand in of nabij Overijssel mij zou kunnen helpen en de sensor zou kunnen inleren en of zien of het roetfilter regenereert. 

IMG_20230324_172443_HDR.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, martijn v o zei:

Dit is de Nederlandse versie dus Randstad of Priemus, maar inderdaad V2 heb je nodig.

 

Randstad of Priemus is alleen de verkoper in Nedreland, de kabel is nog steeds van Ross Tech

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Diver said:

Dan heb je zeker geen HEX V2 kabel van Rosstech. Met de oudere kabel kan je niet alles meer doen bij een B8. Dus let wel op dat als er iemand is die vil hel[pen die kabel dan wel heeft. 

Eerlijk gezegd geen idee welke kabel het is. Maar inderdaad goed mogelijk dat het een oudere versie is. Ik hoop er op te letten. Mogelijk heeft @Vdub wel een Hex V2 kabel? Misschien zou hij iets voor mij kunnen betekenen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 25-3-2023 at 21:51, Vdub said:

Ik heb een HEX-net kabel en kan je daar wel mee helpen.

Super bedankt. Ik hoop via de berichten modus u een bericht te sturen. De uitkomst van het inleren hoop ik op dit forum te delen. Mogelijk kan een ander er dan toekomstig ook iets mee. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden