Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem Passat 99 2.8V6


VWpassatVR6

Vraag

Hallo mensen,

 

In een ander stuk in dit forum heb ik mijzelf al voorgesteld. Komende week ga ik een Passat 2.8V6 of een V5 aanschaffen met beide een km-stand op 155.000km. Het is nog even onzeker welke ik ga aanschaffen. Ik heb namelijk de overstap gemaakt van een Opel Vectra 2.5 V6 naar een audi A3 1.8T 150pk. Aangezien ik veel autosnelweg rij en ook hou van veelzijdig vermogen, denk ik de V6.

 

Máár...

Nu hoorde ik dat een ketting (V5) een hele lange, lange tijd alsook kilometerstand mee gaat en er dus nauwelijks onderhoudskosten zijn. Bij een 2.8V6 uit 99 is het dus een ander verhaal, toch? Wanneer moet deze weer vervangen worden bij een huidige km-stand van 155.000km aangezien dit goed onderhandelingsmateriaal kan vormen.

 

Super bedankt alvast.

 

Groet,

 

Menno

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een V6 heeft geen ketting maar een distributieriem!

Deze moet (volgens mijn dealer) vervangen worden om de 120.000km of 5 jaar! Ga dus goed de historie na van je eventuele nieuwe V6 of dit gedaan is! Achteraf de db riem doen is een kostbare zaak! Reken zeker op zo'n 700 a 800 euro(dealer).

Ik rij zelf ook een V6(4motion) en het is zeker aan te raden :wink: !

Ze lusten echter wel een goede slok benzine!

Succes met je evt. nieuwe aankoop.

gr Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

120.000 klopt staat ook in mijn boekje, dat de riem vervangen is staat niet altijd in het boekje.

De vorige eigenaar van mijn v6 had dit al bij 100.000 laten doen buiten de 120.000 beurt om dus, daar kwam ik via een rekening achter net nadat ik een afspaak daarvoor had gemaakt.

Later kwam ik er nog achter dat dit ook op een stikker onder de moterkap is aangegeven, daar kun je dus ook nog kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden