Ga naar inhoud
  • 0

TPMS vraagje CC 2008


Matthijs-b

Vraag

Ik heb in mijn 2008 CC zo te zien tpms sensoren zitten (metalen ventiel)

 

Nu heb ik n andere set wielen gekocht (huidige worden winter set) en daar zitten geen sensoren in. 
 

Mijn vraag was. Kan ik daar zo sensoren in monteren zonder inleren? 
Ik heb het oude type nog zonder precieze aanduiding van de spanning in het MFD. 

Zo niet, werkt het dan ook zonder sensoren of krijg ik dan een melding? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat je zegt kan eigenlijk niet, als je precieze aanduiding heb heb je ook tpms ventielen, zo niet gaat het via de abs en heb je alleen een melding dat 1 van de 4 banden zacht is. Dus geen aanduiding in je teller is ook geen ventielen. Nu kan het natuurlijk zijn dat ze wel in je velgen zitten maar je het systeem niet in je auto heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Diver said:

Wat je zegt kan eigenlijk niet, als je precieze aanduiding heb heb je ook tpms ventielen, zo niet gaat het via de abs en heb je alleen een melding dat 1 van de 4 banden zacht is. Dus geen aanduiding in je teller is ook geen ventielen. Nu kan het natuurlijk zijn dat ze wel in je velgen zitten maar je het systeem niet in je auto heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G780G met Tapatalk
 

Dat dacht ik dus ook. Maar als ik bij de onderdelen kijk zie ik wel een sensor tot 2010 (zonder ecu) en een sensor na 2010 (met ecu) 

061F6CC3-335E-43E8-A5FB-F7F9BB3AFE7C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn bij de beginversies inderdaad systemen welke wel sensoren in de wielen hebben maar nog altijd enkel een melding geven als er een band lek zou zijn. Hierbij werken de sensoren samen met de comfortmodule. Je krijgt enkel een melding als er band lek zou zijn maar meer ook niet, dus geen uitlezing van de drukken. Je hebt dan ook een set knop in de middenconsole. 

Je kan vermoed ik wel een setje sensoren plaatsen maar ga je ze wel moeten aanmelden met de set knop. Misschien dat er wel meer info in de wagen handleiding staat hierover. Zonder de sensoren ga je het oranje lekke band lampje hebben. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden