Ga naar inhoud
  • 0

Trillingen als er om vermogen wordt gevraagd


Gerardk

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb dit onderwerp al eens ter sprake gebracht  maar heb het nog steeds niet kunnen oplossen.

De Passat 1.8 T uit 2004 van mijn schoonzoon begint enorm te trillen als je vermogen vraagt. De vermoedelijke oorzaken zijn vliegwiel(volgens dealer hoogst onwaarschijnlijk), aandrijfas(zijn beide recentelijk vervangen). Wie heeft er nog ideeen of tips hoe we iets kunnen testen of uitsluiten. We horen graag van jullie

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

aandrijfassen vervangen voor nieuwe?
Vliegwiel zal het wel niet zijn, als die trilt bij vermogensvraag dan is die vastgeslagen en verneem je dat stationair ook.

Is zodra je het gas loslaat de trilling weg?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
38 minutes ago, Vdub said:

aandrijfassen vervangen voor nieuwe?
Vliegwiel zal het wel niet zijn, als die trilt bij vermogensvraag dan is die vastgeslagen en verneem je dat stationair ook.

Is zodra je het gas loslaat de trilling weg?

Ja wanneer je het gas loslaat of de koppeling intrap is het trillen over

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb zelfde gehad met mijn passat 

andere aandrijfassen erop en nog steeds trillen

op laatst splinter nieuwe aandrijfsas gekcoht en toen was trillen over.

Bij mij was trillen bij vragen van vermogen.

Anders even langs gaan bij Mathijs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook.

 

Mijn koppeling slipte.  Heb er een  nieuwe koppeling in laten zetten.

Daarna trilde deze ook als ik vermogen vroeg. Vanaf 1500rpm. Net een helicopter.

 

Dus afgelopen zaterdag weer een nieuwe koppeling met dubbelmassa vliegwiel erij gezet.(die was wel versleten)N

u trilt hij bij hogeren toeren +-3000rpm maar minder erg. Wel irritant.

Trap je de koppeling in is het weg.

Als je stilstaat in de vrij, en geef gas trilt die ook vanaf 3000rpm.

 

wij komen er ook niet uit wat dit kan zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update, 

31 mei complete koppeling vervangen(platen,drukgroep , vliegwiel en drukgroeplager)

begin mei alle motorsteunen vervangen.

een jaar geleden beide aandrijfassen( goedkope imitatie)

en nog trilt de wagen bij het vragen om vermogen,

wat kan ik nog meer doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, steef32 zei:

@Vdubkan jij een trillingsmeting doen? Je had het erover dat je dit ging aanschaffen. Hiermee kan je duidelijker vinden waar trilling vandaan komt. 

ik denk dat dit een misverstand is , over het aanschaven van dat apparaat . Als iemand in het bezit is daarvan houd ik mij graag aanbevolen voor zo'n test

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal het je uitleggen. Ik heb voor mijn auto een trillingsmeting laten doen. Mathijs (vdub) ging ook een set aanschaffen. Waarschijnlijk kan je bij hem een meting laten doen zodat je exact weet waar de trilling zich bevind. Mijn advies is neem contact op met Mathijs en laat daar de juiste diagnose stellen. Ben je op het juiste adres ! Succes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, steef32 zei:

Zal het je uitleggen. Ik heb voor mijn auto een trillingsmeting laten doen. Mathijs (vdub) ging ook een set aanschaffen. Waarschijnlijk kan je bij hem een meting laten doen zodat je exact weet waar de trilling zich bevind. Mijn advies is neem contact op met Mathijs en laat daar de juiste diagnose stellen. Ben je op het juiste adres ! Succes 

Dankjewel voor je reactie/tip , ga ik zeker doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 20-3-2023 om 14:59, Vdub zei:

aandrijfassen vervangen voor nieuwe?
Vliegwiel zal het wel niet zijn, als die trilt bij vermogensvraag dan is die vastgeslagen en verneem je dat stationair ook.

Is zodra je het gas loslaat de trilling weg?

Goedemiddag, kan ik bij jou langs komen voor een trillingstest , om te achterhalen waar het vandaan komt.

ik hoor graag van je

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden