Ga naar inhoud
  • 0

Achteraf inbouwen cruise control


Ruul

Vraag

Goedenavond,

Een tijdje geleden heb ik de voor zover ik weet benodigde spullen verzameld voor een ombouw.
MF R-Line stuurwiel uit een 3cc
Stuurkolomschakelaars met cruise hendel en module.

Nu heb ik gister de 'nieuwe' onderdelen ingebouwd, het MF stuurwiel werkt super, echter krijgen we de CruiseControl nog niet functioneel...
We hebben met OBDeleven al even rondgeneusd maar komen er zelf helaas nog niet uit.
Auto geeft momenteel storing ESP, bandenspanning en stuurwiel(?) aan, vorige keer ging de storing van het stuurwiel eruit door meerdere malen maxiaal naar rechts / links te sturen maar ook dit werkt nu helaas niet.

Graag hoor ik of er iemand ervaring heeft met de ombouw / veranderen van de instellingen ivm stuurwielmodule.

Groet,
Rulian.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, de auto heeft fabrieksaf geen cruisecontrol, nu heb ik dus een hendelset ingebouwd die dat wel heeft.
De hendelset en de module komen uit een schade 3CC met automaatbak en stuurwielbediening, ik had zelf geen stuurwielbediening (die werkt al) en heb een handbak
De hendel werkt ook gewoon als ik deze bedien geeft hij namelijk het cruisecontrol logo aan met een uitroepteken erbij op het scherm in de tellerbak.

Hoe kan ik zien welk type module ik hier heb?
Wellicht is er iemand die mij verder kan helpen om de cruisecontrol funtioneel te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wire connect from controler (pin5) to ECU pin 64 (diesel), pin 45 (gasoline).

Bron

Of via ons eigen forum

https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/44595-weer-een-cruise-control-vraagje/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedenavond,

Lang geleden, liep allemaal wat anders hier dan gepland.
Vandaag eindelijke verder gegaan met de CC, de laatste keer zat het andere MFstuurwiel ICM de andere stuurwielmodule er al in.
Vandaag dus alleen bezig geweest met het trekken van het kabeltje en het coderen.. zo klaar zou je zeggen.

Niets leek minder waar, na het inlezen op het forum aan de hand van de voorgaande reacties hier viel het inderdaad allemaal heel erg mee
Het kabeltje zat er zo in, de stekker op de ECU was wel wat gepriegel maar ook dat lukte.

Vooraf was ik al wat voorzichtig omdat ik niks wou vernielen maar toch is er wat mislukt..
Momenteel zit ik met het probleem dat de auto niet meer wilt staren, hij blijft aangeven dat ik de koppeling moet bedienen.
Als ik de auto uitleest blijft hij aangeven dat de ECM niet reageert.
Foutcodes wissen helpt ook niet, deze komen namelijk allemaal weer terug

Ik heb de linker stekker op de ECU gepakt en het nieuwe draadje in pin 45 geprikt, onder op de stuurwielmodule in pin 5.
Accu was afgekoppeld tijdens de werkzaamheden

Wellicht kunnen jullie mij uit de brand helpen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden