Ga naar inhoud
  • 0

Passat B8 2022 - Discover Pro - geen SD kaart en kaarten updaten


Renkie

Vraag

Hoi :)

Mijn vader heeft een Passat GTE 2e hands gekocht en ondanks dat de standaard handleiding er wel bij zit komen we wat issues tegen met de radio. Wordt er geen handleiding van de headunit meer meegeleverd of ontbreekt die?

Het is een unit zonder fysieke aan/uit knop en met groot scherm, volgens mij is dat dus een Discover Pro.

- In het dashboardkastje zitten links 2 SD kaart sloten boven elkaar, maar deze lijken blanco / niets te doen. Als je een SD kaart erin duwt "klikt" deze ook niet. Klopt het dat die sloten leeg zijn en geen functie hebben?
- Er is wel een USB-C aansluting in de middenconsole naast de pook. Is het een optie om hier een USB-C drive in te pluggen om MP3s af te spelen?
- De navigatie werkt op zich. Maar hoe is deze te updaten? Via dit forum kom ik meerdere mensen tegen die over een SD kaart spreken, maar die zit er dus niet in. Of zit er ergens anders nog een SD kaart slot?

- De bluetooth telefoonkoppeling lijkt te werken door op je telefoon een bluetooth device te zoeken waarna je VW xxxx moet kiezen. Nu is er sprake van een antiek Samsung toestel (geen Android). Het maken vd bluetooth koppeling lukt niet lekker via de standaard manier. Is het ook mogelijk om de auto naar een telefoon / bluetooth device te laten zoeken? Dit wil bij een oudere MIB2 (2016) unit in mijn eigen auto wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
17 uren geleden, Quincy zei:

Ik ga vrijdag mijn GTE ophalen en wil dan ook wel het systeem of software voorzien van de laatste versie als dat nog niet zo is.

Ik heb volgens mij geen usb-c gezien.. is er ergens een how-to te vinden?

In jouw geval moet het d.m.v. een SD kaart. Houd er rekening mee dat de laatste update groter is (geworden) dan 32gb.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Ozzy zei:

In jouw geval moet het d.m.v. een SD kaart. Houd er rekening mee dat de laatste update groter is (geworden) dan 32gb.

Ah okay, kun je dat dan op de site van VW doen of over the air? Hoe gaat zoiets 🤔

En moet je dan nog een bepaald SD kaartje hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 minuten geleden, Quincy zei:

Ah okay, kun je dat dan op de site van VW doen of over the air? Hoe gaat zoiets 🤔

En moet je dan nog een bepaald SD kaartje hebben?

Staat allemaal duidelijk vermeld op de site van VW zelf.

https://www.volkswagen.nl/service/infotainment/navigatie-update

Of een topic op het forum waarin wel wat werd gepost

https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/45008-discover-pro-kaartupdate-2019/

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg het niet voor elkaar... ik heb de originele SD kaart uit de sleuf in het dashboardkastje gehaald en de inhoud daarvan gekopieerd naar mijn bureaublad op de oude laptop (Windows).

Op de site van VW heb ik vervolgens Europa en de wereld gedownload en het zip bestand uitgepakt op mijn SD kaart. Vervolgens vol goede moede naar de auto gelopen, bij de wereld gaf hij gelijk een foutmelding; er zijn geen bestanden gevonden ?

Toen Europa gedownload en op dezelfde manier erop gezet. Kaartje in de auto en er werd een bestand gevonden; NavDB 2023, maar ik kon niet op "verder" klikken. Daarom maar even gewacht en niet vee later de melding dat er geen bestanden gevonden zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
45 minuten geleden, Quincy zei:

Ik krijg het niet voor elkaar... ik heb de originele SD kaart uit de sleuf in het dashboardkastje gehaald en de inhoud daarvan gekopieerd naar mijn bureaublad op de oude laptop (Windows).

Op de site van VW heb ik vervolgens Europa en de wereld gedownload en het zip bestand uitgepakt op mijn SD kaart. Vervolgens vol goede moede naar de auto gelopen, bij de wereld gaf hij gelijk een foutmelding; er zijn geen bestanden gevonden ?

Toen Europa gedownload en op dezelfde manier erop gezet. Kaartje in de auto en er werd een bestand gevonden; NavDB 2023, maar ik kon niet op "verder" klikken. Daarom maar even gewacht en niet vee later de melding dat er geen bestanden gevonden zijn?

 

Ik pak het bestand uit op de pc.

En dan de drie bestanden MIB 1, MIB 2 en metainfo2 kopieer ik naar de lege sd kaart.

en dat werkt altijd bij mij.

aangepast door jaap
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Quincy heb je wat mee info over het systeem welke in jouw GTE zit, onderdeelnummer ofzo. Weet niet of het hier van toepassing is maar er zijn namelijk 2 systemen in omloop bij de niet facelift B8'en. Ofwel heb je een discover media ofwel een discover pro. Ik dacht dat het ene systeem anders moet geüpdatet worden dan het andere. Het pro systeem kan naar mijn eigen ervaring gewoon via het online kaartmateriaal via SD kaart gekopieerd worden. Hoe het met het media systeem moet dat weet ik zo niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, Quincy zei:

Ik krijg het niet voor elkaar... ik heb de originele SD kaart uit de sleuf in het dashboardkastje gehaald en de inhoud daarvan gekopieerd naar mijn bureaublad op de oude laptop (Windows).

Op de site van VW heb ik vervolgens Europa en de wereld gedownload en het zip bestand uitgepakt op mijn SD kaart. Vervolgens vol goede moede naar de auto gelopen, bij de wereld gaf hij gelijk een foutmelding; er zijn geen bestanden gevonden ?

Toen Europa gedownload en op dezelfde manier erop gezet. Kaartje in de auto en er werd een bestand gevonden; NavDB 2023, maar ik kon niet op "verder" klikken. Daarom maar even gewacht en niet vee later de melding dat er geen bestanden gevonden zijn?

 

- Hoe groot is die SD kaart? Tegenwoordig is 32gb niet meer genoeg namelijk. Dan zet ie niet alle bestanden erop. In jouw geval kan je ook een normale SD kaart van 64gb gebruiken.
- Jij hebt een Discover Pro voor een 'Passat van 2014' Heb je dat geselecteerd bij stap 2 'Kies jouw navigatiesysteem' ?
- Je kan niet Europa en Wereld allebei tegelijkertijd erop zetten. Het is het één of het ander.

Ikzelf wis altijd de bestanden die op de SD kaart staan eerst. Daarna open ik de gedownloade bestand in winzip/7zip. Vervolgens laat ik het uitpakken in de SD kaart. Dan krijg je de 3 bestanden/mapjes (MIB1, MIB2 en nogéénwaarvanikdenaamevennietmeerweet in je SD kaart te zien.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de handleiding op de VW site is het aangepast dat er een 64GB SDHC kaartje nodig is en dat het NTFS moet geformatteerd worden vooraleer de nieuwe bestanden erop gezet worden. 

Download handleiding

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 @wulfke de gebruikershandleiding had ik nog niet gelezen, dat ga ik dan eerst maar eens doen, thanks.

@Ozzy ik heb tot nu toe de originele kaart gebruikt, die heeft een capaciteit van 32 gb zie ik, terwijl het te downloaden bestand niet groter is 30 gb, dan zou het toch moeten passen? Ik bedoelde ook dat ik zowel de wereld als Europa had gedownload, ik heb ze er niet tegelijkertijd op proberen te zetten.
De 3 bestanden zie ik vervolgens ook wel staan, als ik de SD kaart erin doe, zie ik wel de update staan, maar kort daarna zegt hij dat er geen bestanden zijn?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zodra ie het bestand uitpakt wordt ie een stuk groter.
De 3 bestanden komen wel erop, maar de bestanden zijn niet volledig waardoor ie niet kan updaten, of de update niet kan afronden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou het is gelukt hoor!

Vandaag het nieuwe SD kaartje in de laptop gedaan en via 7zip uitgepakt op het SD kaartje. Toen in sleuf, daarin bleef hij wel 10 minuten zoeken naar updates, toen in sleuf 2 en binnen een paar seconden had hij de update gevonden en kon ik hem aanklikken.

Al met al een drie kwartier en nu staat bij alle landen 2023

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat het gelukt is. Je kan zelf onder navigatie in de instellingen ook aangeven dat ie de kaart moet updaten terwijl de SD kaart in 1 van de 2 gleuven zit. Dan start ie vrijwel direct met updaten. Doorgaans duurt een update zo’n 15 a 20 minuten.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden