Ga naar inhoud
  • 0

GTE storing(en) hoogvolt systeem / hybride systeem


Boes

Vraag

afgelopen November heb ik in korte tijd verschillende storingen in de auto gehad, nu is de hoofdvraag: kan het zijn dat er een onderliggende storing is die de andere storingen veroorzaakt?

De tijdlijn:

Afgelopen november tijdens een weekendje weg in haarlem: storing aan het gaspedaal (ben precieze melding even kwijt) Deze laten uitlezen bij de dealer en bleek een defecte aansturing waste gate te zijn. Storing gereset en asje even schoon gemaakt, maar deze kwam binnen een week weer terug. ook schokte de auto soms bij wegrijden. Vervolgens kwam er ook af en toe de stroring  hybride aandrijving bij. auto uit en weer aan en dan was de storing weg. De auto weggebracht naar Cardon en verwijlen en daar was de conclusie: Mechatronica stuk; oftewel een rekening van 3700,- totaal. Los van dat sporadische schokje was er niets te merken aan de auto. Maar goed even geslikt en gevloekt en de auto laten maken. 

Nu zijn we er in week 3 mee op wintersport geweest (oostenrijk) en 100km voor we thuis waren het volgende probleem: Hybride storing met rode waarschuwingstekens, met t advies om meteen te stoppen. Merkte verder niets aan de auto en t was rot weer dus besloten door te rijden en thuis een dag later volkswagen mobility ingeschakeld. 

Na uitlezen kwam eruit dat er een "isolatie storing hoog volt systeem" was. na 3 u diagnose is er uitgekomen dat de HV airco pomp de veroorzaker zou zijn.  Met gevolg weer een rekening van 2700,- bij de dealer. tot de storing in kwam was er niets te merken aan de airco, we hadden geen beslagen ramen of iets dergelijks. Het enige wat anders was was dat ik al een uur in B ipv D reed, maar goed dat zou er niets mee te maken mogen hebben.

Nu vraag ik me af of er niet een spookstoring in de electronica kan zitten die de storing aan airco of mechatronica hebben kunnen veroorzaken? vooral omdat deze storingen in korte tijd uit het niets lijken te komen. EN ik zou een volgende storing willen voorkomen als dat mogelijk is. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

de HV Aircopomp zit zoals het al zegt aan het HoogVoltage systeem, als er een storing in zit zal dat best duur zijn.

Ik heb hier tientallen GTE's in onderhoud, vrijwel storingsvrij, met km-standen van 10.000 tot ver over de 300dkm inmiddels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook geen problemen met de GTE, intussen 236xxx op de teller🤫

Ik rij eigenlijk altijd in D maar gebruik de B optie bij stoplichten en in de files icm ACC.

Het blijft vervelend dit soort situaties en zowel de dealer als PON wijzen snel naar een "product eigenschap"

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden