Ga naar inhoud
  • 0

onderhoud 60000 km


bert111

Vraag

Voila , mijn passat variant gte bj 2019- model 2020 heeft 60000 km en gaat volgende maand op onderhoud ( moet een maand wachten om te kunnen gaan , alles volzet )

Waar mag ik mij aan verwachten bij een VW dealer ?

versnellingbak olie moet er ook uit dacht ik wat ook al een dure grap is ?

distribusie hoeft niet ?

Dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Op 13-2-2023 om 08:56, bert111 zei:

maar het zou dus wel moeten ??

zou ik de garage er moeten op aanspreken ?

waarom zou je er een filter op zetten als je die niet gaat vervangen.. het probleem is dat je er niet zo makkelijk bij kan, misschien kan iemand even opzoeken hoe de dealer dat hoort te doen.. ;) ik heb er inmiddels redelijk een handigheidje in ontwikkeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 26-2-2023 om 15:38, Diver zei:

maar hoe kom je nu bij dat filter dan om die te wisselen bij een GTE? Dat staat er net even niet bij..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

morgen , woensdag , moet de auto dus binnen , vandaag al een berichtje gekregen van mijn VW dealer dat het onderhoud 700€ gaat kosten mits er niets onverwachts 

bijkomt , is wel een beetje wat ik in gedachten had  ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb afgelopen week een GTE gekocht en daarvan zat de DSG oliewissel er ook bijna aan te komen. In mijn bijzijn en met de telefoon op speaker, hoorde ik de VW dealer zeggen dat alleen de DSG olie inclusief filter vervangen €349 kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat hebben ze dan allemaal gedaan volgens de factuur ?

349eur voor een DSG oliewissel, rest er mogelijks nog 541eur voor een oliefilter, olie, interieurfilter, luchtfilter, bougies, ruitensproeiervloeistof, remoliewissel en onluchten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, wulfke zei:

Wat hebben ze dan allemaal gedaan volgens de factuur ?

349eur voor een DSG oliewissel, rest er mogelijks nog 541eur voor een oliefilter, olie, interieurfilter, luchtfilter, bougies, ruitensproeiervloeistof, remoliewissel en onluchten ?

Ruim 500 euro voor oliewissel en de resterende filters klopt redelijk bij de dealer. Ze gieten daar motorolie waar goud in zit gemengd in je motor he...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welja, het kan natuurlijk maar daarom dat de factuur meer duidelijkheid zou geven. Neemt niet weg dat het een smak geld is, heb nog nooit meer dan 600eur betaald voor een onderhoudsbeurt, zelfs niet bij mijn 3C met een distributieriem wissel of bij mijn B8 bij een 60d km beurt, terwijl mijn vaste garage nog erkend VW dealerschap had. Nu een Bosch service center geworden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voila , ik heb hier de prijzen .....

DSG olie verversen --273.42   ( GEEN FILTER )

remvloeistof service - 51.13

boubie service - 161.54

groot onderhoud -231.15

overige - 18.45

voor een totaal van 735.69 € + BTW 21´% = 890,18 lekkere euros   :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 uren geleden, Vdub zei:

groot onderhoud service, wat valt daaronder? en wat is boubie service?

ik veronderstel dat onder groot onderhoud alles word nagekeken wat niet onder de andere rubieken valt   hahahah

bougie service ( foutje in mijn schrijven ) is prijs bougies + prijs uitdraaien en terug indraaien veronderstel ik ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 8-3-2023 at 16:45, bert111 said:

Voila , voor zij die het graag weten , onderhoud 60000 km passat 2019 , model 2020 kost 890€ .

Olie van de dsg is vervangen , 7 L , van een filter praten ze niet.

Yup, dit heb ik ook moeten afrekenen eind vorig jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden