Ga naar inhoud
  • 0

GTE schakelt van volledig electrisch naar hybride bij stevig gas geven


MartijnGTE

Vraag

Beste,

 

Mijn Passat GTE 2015 schakelde vanmorgen bij het inhalen van volledig electrich naar hybride. Er zat nog voor 12 km aan stroom in en de snelheid was maximaal 90. Vanmiddag even geprobeerd; bij 30km per uur goed gas geven. Toen sprong de auto ook direct op hybride (de verbrandings motor sloeg aan). 

 

Is daar een verklaarbare reden voor? Voorheen kon ik het gas tot de bodem indrukken bij volledig electrich. 

 

Alvast bedankt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een Superb iV die op (vrijwel) hetzelfde platform gebaseerd is als de GTE. Maar die heeft dat altijd al gedaan. Zodra je meer vermogen vraagt dan de elektromotor kan leveren wordt de verbrandingsmotor bijgeschakeld op hybride. Dat is de reden dat ik bij een rit nooit vroeg het gas volledig in druk. Want met koude motor ineens flink gas is over het algemeen niet zo goed voor een verbrandings motor. Ik schakel hem tijdens het rijden regelmatig even naar sport zodat de verbrandingsmotor warm blijft voor als hij nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, MarcelTDI170 zei:

Ik heb een Superb iV die op (vrijwel) hetzelfde platform gebaseerd is als de GTE. Maar die heeft dat altijd al gedaan. Zodra je meer vermogen vraagt dan de elektromotor kan leveren wordt de verbrandingsmotor bijgeschakeld op hybride. Dat is de reden dat ik bij een rit nooit vroeg het gas volledig in druk. Want met koude motor ineens flink gas is over het algemeen niet zo goed voor een verbrandings motor. Ik schakel hem tijdens het rijden regelmatig even naar sport zodat de verbrandingsmotor warm blijft voor als hij nodig is.

Thanx voor je antwoord. De verbrandingmotor vloog er koud in met 4500 toeren. Hier zal ik voortaan rekening mee houden. Maar zoals aangegeven; voorheen bleef de auto volledig electrich bij vol gas geven. Dat baart me een beetje zorgen. Misschien komt er nog een antwoord van een GTE deskundige. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou er in ieder geval mee oppassen, heel goed voor de turbo zal het niet zijn. Dat is al een soort van een kwaaltje bij de GTE. Zag gisteren nog een hybride op de snelweg die op dat moment op de elektro motor reed. De beste man werd soort van afgesneden, uit frustratie gaf ie vol gas om diegene weer voorbij te kunnen rijden. Er kwam me nog eens een flinke pluim aan witte rook eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mij gebeurde dit laatst ook terwijl dit voorheen niet het geval was.
Heb het gevoel dat dit met buitentemperatuur te maken heeft, dit is de eerste winter dat ik de GTE in bezit heb en had het nog niet eerder meegemaakt.

Wellicht dat iemand dit kan bevestigen dat bij wat hogere temperaturen dit gedrag zich minder snel voordoet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, Holomeus zei:

Mij gebeurde dit laatst ook terwijl dit voorheen niet het geval was.
Heb het gevoel dat dit met buitentemperatuur te maken heeft, dit is de eerste winter dat ik de GTE in bezit heb en had het nog niet eerder meegemaakt.

Wellicht dat iemand dit kan bevestigen dat bij wat hogere temperaturen dit gedrag zich minder snel voordoet?

Dan zal het inderdaad tempratuur gerelateerd zijn. Thanx voor je opmerking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het kan maar zomaar zo zijn dat ie dit enkel onder de 6C doet. Bijvoorbeeld: Bij 6C of kouder gaan de TDI motoren ook zich anders gedragen. Ze blijven met circa 1000 toeren draaien tot de water temperatuur op 90C en olie temperatuur op 75-80C staat.

Even in de gaten houden bij welke temperaturen ie dit doet, dan weet je wanneer je zulke momenten weer kunt verwachten.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden