Ga naar inhoud
  • 0

Onregelmatige temperatuur 2.0 TSI


Matthijs-b

Vraag

Mij is het volgende opgevallen bij mijn 2.0 TSI. 

De motor wordt niet snel warm tijdens het rijden. Stationair wordt ie 90°. Zodra ik ga rijden zakt ie naar 60° en daar gaat ie niet bovenuit. Tot ik weer stationair sta. 
Ik heb beide thermostaten (in waterpomp en op DSG) al vervangen maar het probleem doet zich nog voor. 
 

zou het de kvs temperatuur sensor kunnen zijn? 
Als beide thermostaten ok zijn dan zou het systeem toch gewoon warm moeten worden? 

aangepast door Matthijs-b
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
23 hours ago, Vdub said:

heb je de thermostaat IN de waterpomp vervangen of de hele waterpomp/thermostaathuis, zoals het er nu uitziet is het toch een thermostaat die open blijft staan.

Thermostaat IN de waterpomp en die op de dsg. 
Morgen wordt de complete waterpomp vervangen op advies. Die nieuwe thermostaat zou in een slecht thermostaat huis kunnen blijven hangen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 uren geleden, Matthijs-b zei:

Thermostaat IN de waterpomp en die op de dsg. 
Morgen wordt de complete waterpomp vervangen op advies. Die nieuwe thermostaat zou in een slecht thermostaat huis kunnen blijven hangen. 

klopt idd. Ik ben benieuwd maar verwacht dat het probleem daarmee opgelost is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens mij is de thermostaat of thermoschakelaar in die  moderne waterpompen niet vervangbaar, ik vervang ze met regelmaat compleet, dus al heel unit, waterpomp met thermostaathuisdeel.. duur(der) maar maar 1x werk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 hours ago, Vdub said:

volgens mij is de thermostaat of thermoschakelaar in die  moderne waterpompen niet vervangbaar, ik vervang ze met regelmaat compleet, dus al heel unit, waterpomp met thermostaathuisdeel.. duur(der) maar maar 1x werk.

 

Ja daar komen we nu dus op de harde manier achter. Maar goed al doende leert men weer iets hè. 
Ik hou jullie up to date!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden