Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistoflekkage


Tedje

Vraag

Hallo allemaal, ik vraag me af of jullie dit koel vloeistofprobleem wel eens meegemaakt hebben en of het herkenbaar is voor de B7 1,4 TSI. Mijn vrouw rijdt er voornamelijk in en kwam met het verhaal dat er rook/stoom onder de kap vandaan kwam, zij rijdt voornamelijk korte ritjes van een kilometer of 3 waarbij het probleem zich voordoet. Vandaag gaf de auto aan dat het vloeistofpeil te laag was. Ik heb een liter bijgevuld en ben een stuk gaan rijden, bij 5 km even gestopt en er kwam behoorlijk damp onder de kap  vandaan, kon niet zien waar het vandaan kwam en ben weer teruggereden,  temp blijft netjes op 90gr. staan en als de motor warm is geen stoom te zien. Misschien een klein lek oid maar vroeg me af of iemand dit herkent. Hoor het graag als jullie iets weten.  Gr. Tedje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb ook koelvloeistoflekkage gehad. Bij mij was er een lek bij het thermostaathuis.
Alleen had ik geen last van stoom. Ik heb de boel toen af en toe bijgevuld tot de distributieriem moest worden vervangen. Toen het thermostaathuis ook vervangen en probleem is opgelost.
Weet dat het nieuwe thermostaathuis een gemodificeerde versie was dus misschien zijn er meer problemen mee geweest.
Betreft overigens geen benzine maar een diesel variant. Geen idee zo of die thermostaten overeenkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Vdub, het tankje is ook niet gelijk leeg, dat duurt wel een paar dagen. Wordt de turbo ook gekoeld, zou wel kunnen en als het op de turbo lekt dan stoomt dat aardig denk ik, verklaart misschien de stoom onder de kap vandaan, vreemd dat het op langere stukken minder is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

deze turbo wordt idd ook gekoeld(alle benzineturbos en een enkele dieselturbo hebben waterkoeling)

Je kan ook net zo goed lekkage hebben aan de achterzijde van de motor, bij de chargecooler in het inlaatspruitstuk of de waterslang naar de kachel aan het schutbord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 23-12-2022 at 21:05, Vdub said:

bij een B7 heb ik wel eens lekkage gezien bij de aanvoer op de turbo, alleen niet zo hard dat het tankje er met 5km leeg door was.

Het was idd een lekkage bij de turbo, er moest een rubber worden vervangen en lekkage opgelost!

Groeten Tedje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden