Ga naar inhoud
  • 0

Accu zwak | Start niet meer


Recto78

Vraag

Afgelopen week was het natuurlijk ijskoud en aangezien ik grotendeels thuiswerk maak ik heel weinig lange ritten
en is het een paar keer per week korte ritjes (sportclub e.d.).
Afg.zaterdag startte de auto eerst wel, en uiteraard 2 km gereden met stoelverwarming aan en ventilatie op full heat
wou de auto daarna niet meer opstarten nadat deze een uur stil stond. 
Melding "accu zwak". Moest hem dus met startkabels weer starten.

Ik heb hem net gemeten en hij meet na 2 dagen stilstaan 11,9 volt (heeft daarna nog niet weer gereden om te laden).
Hij startte wel maar was dit een combi van koud weer en weinig bijladen of is de accu gewoon zwak/op?

Zit voor zover ik weet de orig Varta in van 2015. Verder nooit problemen gehad.

Alv. dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
2 uren geleden, Recto78 zei:

Afgelopen week was het natuurlijk ijskoud en aangezien ik grotendeels thuiswerk maak ik heel weinig lange ritten
en is het een paar keer per week korte ritjes (sportclub e.d.).
Afg.zaterdag startte de auto eerst wel, en uiteraard 2 km gereden met stoelverwarming aan en ventilatie op full heat
wou de auto daarna niet meer opstarten nadat deze een uur stil stond. 
Melding "accu zwak". Moest hem dus met startkabels weer starten.

Ik heb hem net gemeten en hij meet na 2 dagen stilstaan 11,9 volt (heeft daarna nog niet weer gereden om te laden).
Hij startte wel maar was dit een combi van koud weer en weinig bijladen of is de accu gewoon zwak/op?

Zit voor zover ik weet de orig Varta in van 2015. Verder nooit problemen gehad.

Alv. dank

Dat had ik vorige week ook. Mijn Passat is wel een Diesel, ik kon wel starten, maar was 'op het nippertje'... Best onmiddellijk vervangen heb ik ook gedaan en nu geen problemen meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
4 uren geleden, martijn v o zei:

Ik ook, nieuwe accu is nog onderweg. Oude is ook van 2015.

Dat wordt straks nog eentje. De B8 eet accu's iets sneller op.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, Recto78 zei:

Nog tips? Wat zijn die dingen duur zeg. Een Varta gaat zo over de 200 Eur.
Iemand raadde me Greentech aan als alternatief. Is dat wat?

Ik heb de accu hier weg.

https://www.accudienst.nl/p234923/varta-blue-dynamic-efb-n70-70ah-278x175x190x190.html?mpid=54825&gclid=Cj0KCQiAnNacBhDvARIsABnDa6-Bype6dQEo5uTK9PmeeFoRFTD_S2qf3ZRkCNiFQgN1wkxNFUTD_vIaAqQ6EALw_wcB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

Ik dacht maak geen nieuw draadje aan, maar zet mijn vraag hierin...hopelijk prima 😉

Ik heb een gte 2018 met storingsmeldingen lage spanning. Bij vw vragen ze 500 euro voor het verwisselen van een accu.

Dit lijkt me toch echt te gek. Kan ik een gewone startstop accu zelf erin zetten of heb ik dan een probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, esmamaju zei:

Hallo allemaal,

Ik dacht maak geen nieuw draadje aan, maar zet mijn vraag hierin...hopelijk prima 😉

Ik heb een gte 2018 met storingsmeldingen lage spanning. Bij vw vragen ze 500 euro voor het verwisselen van een accu.

Dit lijkt me toch echt te gek. Kan ik een gewone startstop accu zelf erin zetten of heb ik dan een probleem?

In leren is beter, maar als je het zelfde typen er in zet, zou het geen probleem moeten zijn, wat er uit gaat gaat er ook weer in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 minuten geleden, martijn v o zei:

Dat inleren valt eigenlijk wel tegen, ik heb bij de meeste auto's gehad dat het niet kon. Bij enkele wel.

 

Ik heb het bij onze UP ook gedaan, zelfde accu er in alleen ander merk, stond bij inleren  niet eens in de lijst. Heb er geen problemen mee ondervonden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Diver zei:

In leren is beter, maar als je het zelfde typen er in zet, zou het geen probleem moeten zijn, wat er uit gaat gaat er ook weer in. 

Inleren moet je altijd doen, ookal is het dezelfde accu. De auto moet weten dat het een nieuwe accu is. Anders kan het voorkomen dat de accu onjuist opgeladen wordt bijvoorbeeld. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, ik wil een andere gaan bestellen. Er zit een varta agm 58ah 640a in. Die kan ik niet vinden. Kan er dan wel een varta 60ah 680a in en die inleren? Zou dat verschil problemen geven? Mijn doe-het-zelf garage heeft ook vcds aangeschaft dus erg handig!

Bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden