Ga naar inhoud
  • 0

Handmatig auto verwarmen als hij aan de stekker ligt werkt niet #GTE


Charles16v

Vraag

Nu met de flinke kou merk ik dat de auto tijdens de ingestelde tijd niet warm genoeg is. De laadgrens staat op 60 dus hij heeft nog 40 procent nodig voor te laden en verwarmen voor de ingestelde tijd. Nu wil ik hem dan handmatig even aanzetten op contakt met de stekker erin en verwarmen. Nu blaast hij dan alleen maar koude lucht. Als ik hem uit de stekker haal en gewoon op kontakt zet. dan verwarmt hij wel goed maar dat kost mij dus heel veel accu. Niet handig als ik nog een ritje heb van 35 km enkel.

Ik heb hem thuis gewoon aan een 1 fase laadpaal. Wat zou ik kunnen proberen?? Fijnste is gewoon dat hij aan de laadpaal ook warm word als ik hem op contakt zet en de verwarming aanzet.

Kan de laadgrens nog wel lager zetten maar dan blijft er voor spontaan gebruik wel heel weing accu over als ik toch even weg moet savonds.

 

Verder merk ik trouwens dat de mijn buitentemperatuur sensor er standaard 3 graden naast zit. is het 20 graden buiten geeft hij maar 17 graden aan en in de min werkt hij anders om.

aangepast door Charles16v
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Aan de laadpaal op contact werkt de elektrische kachel niet, dat is zo bedoeld en kan je dus niets aan doen. Wat je wel kan doen is je vertrektijd een kwartier vroeger programmeren, dan verwarmt hij nog een tijdje na, ik geloof een minuut of 10, nadat de vertrektijd verlopen is. Via de We-Connect app kan je de kachel ook aanzetten, ook als je auto aan de paal hangt.  De capaciteit van de elektrische kachel is veel minder dan van een standkachel, die je op importmodellen soms vindt, dus echt warm wordt het niet bij temperaturen beneden de -5 C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En in aanvulling op tvc: ik plan via de app wel eens 2 vertrektijden een half uur na elkaar om de auto echt warm te krijgen. Wanneer de auto dan voorverwarmd wordt, gaat die met het maximale vermogen van de lader. Mijn 2200 watt granny charger heeft daar dus wel wat moeite mee, zeker in dit weer. Aan de laadpaal met 3600 watt zal dat dus nog wat beter zijn. De elektrische met het contact aan en de stekker eruit heeft dus nog veel meer vermogen, maar inderdaad, dat kost je heel veel range.

En dan nog een tip: wanneer ik de kids naar sporten breng, dan kan ik daar aan de publieke laadpaal laden. Ik heb dan altijd een uurtje tijd te overbruggen, waarin het niet de moeite waard is naar huis te gaan. Echter, als ik er in dat uurtje warm bij wil zitten, dan ga ik dus in de auto zitten terwijl die laadt en laat het contact uit. Als ik dan via de app voorverwarm kan ik er in de auto toch lekker warmpjes bijzitten. Voorverwarmen doet het niet met het contact ingeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden