Ga naar inhoud
  • 0

Waterlekkage


Heatsink

Vraag

Hoi allemaal!

Ik zou graag willen weten of er bekende plekken zijn waar het kan lekken bij een 3C variant. Zowel de voetruimte van de bestuurder als ook de voetruimte achter de bestuurder is door en door nat. Achter de bestuurder staat het meeste water.

Alle rubbers van zowel de deuren en het carrosserie zijn in orde. De waterafvoergaatjes van de voor en achterdeur zijn niet verstopt.

De auto heeft een dakrail hoewel de hemel nergens nat lijkt te zijn.

Kortom, als iemand me zou zeggen dat er een fles water is leeggegooid in de voetruimtes, zou ik het nog bijna geloven.

Ivm een ander probleem (gerammel aan de achterzijde) werd de auto op oprijbokken geplaatst waarna er aan de voorzijde (onder de voetruimte van de bestuurder) water begint te druppelen. Dit lijkt ogenschijnlijk tussen twee metalen bodemplaten uit te komen.

De kunststof bodemplaat aan de linkerzijde (3C0825201D) ontbreekt overigens. Zou het ontbreken van deze plaat tijdens het rijden in de regen een plas water kunnen veroorzaken in de auto? (ik vermoed zelf van niet)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je de parfan al een keertje gedemonteerd om te kijken of daar geen ophoping van vuil is, je kachel motor zit rechts en misschien loopt er water door naar binnen. ruitenwisser armen demonteren en voorzichtig de plastic parfan verwijderen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist, Diver zei:

Heb je de parfan al een keertje gedemonteerd om te kijken of daar geen ophoping van vuil is, je kachel motor zit rechts en misschien loopt er water door naar binnen. ruitenwisser armen demonteren en voorzichtig de plastic parfan verwijderen. 

Dank voor deze opmerking. Dit vergat ik dus inderdaad erbij te vermelden. Onder de parafaanplaat is het helemaal droog. Mocht er onverhoopt water via de kachelmotor naar binnen komen, zou het dan kunnen dat enkel de linker voetruimtes nat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Heatsink zei:

Dank voor deze opmerking. Dit vergat ik dus inderdaad erbij te vermelden. Onder de parafaanplaat is het helemaal droog. Mocht er onverhoopt water via de kachelmotor naar binnen komen, zou het dan kunnen dat enkel de linker voetruimtes nat zijn?

Weet dat er water van onder de parfan naar binnen kan lopen, dus van daar de opmerking. Wat dacht je van de dakrails, zijn die dicht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Diver zei:

Weet dat er water van onder de parfan naar binnen kan lopen, dus van daar de opmerking. Wat dacht je van de dakrails, zijn die dicht. 

Dat moet ik nog gaan uitsluiten. Kan het zo zijn dat het dakrail lekt, maar er niets zichtbaar is in de hemel? Ik zie nergens watervlekken of vocht. Alles aan de binnen/bovenzijde is kurkdroog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zit de bevestiging in een soort koker, dus het hoeft niet altijd zichtbaar in je hemel te zijn. Ik heb een how to van dak rails verwisselen die ik op de B6 gedaan heb, zal die posten vanavond. Daar staan ook foto`s in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden