Ga naar inhoud
  • 0

Turbo problemen passat variant BMA motorcode


Serge68

Vraag

Hallo iedereen,

 

Ik rij met een passat variant van 2006 een 2.0 L TDI met 100 kw mototcode bma.

Al een tijdje hoor ik de turbo fluiten nu geen probleem maar sinds enige tijd valt hij steeds in noodloop en ja contact af en terug starten en hup de auto rijd weer lekker, nu blijft het oranje motorlampje branden op het dashboard en gaat er niet meer uit. Voor de rest rijdt de auto nog zalig kan nog steeds 1000km doen met deze wagen daar hij toch al een 267000km op de teller staan heeft.

Nu mijn vraag wat kan ik doen om terug zonder problemen te rijden en geen schrik meer moet hebben om een auto voorbij te steken, er is mij afgeraden om een nieuwe turbo te steken daar de motor dit niet meer aankan.  Heeft er iemand tips of een turbo liggen in tweedehands.

 

Alvast dikke merci voor alles 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik zou niet weten waarom je geen andere turbo kan monteren, ik zou alleen wel even kijken(uitlezen) of het inderdaad de turbo is.
Had vorige week een 3BG op bezoek met ca 484dkm die had ook geen druk meer, bleek alleen de N75 de boosdoener..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 22-11-2022 at 22:44, Vdub said:

ik zou niet weten waarom je geen andere turbo kan monteren, ik zou alleen wel even kijken(uitlezen) of het inderdaad de turbo is.
Had vorige week een 3BG op bezoek met ca 484dkm die had ook geen druk meer, bleek alleen de N75 de boosdoener..

En wat is de N75 als ik vragen mag 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hem nogmaals eens laten uitlezen en dit stond op de pc:

foutcode P0234 laaddrukregeling regelgrens overschreden - intermitterend.

foutcode P3138 variabel inlaatspruitstuk, overschakelklep: regelverschil - intermitterend.

Weten jullie wat dit juist is dank u bij voorbaat 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mogelijke oorzaken:
  • Slangen verwisseld / er af / geblokkeerd / lek
  • Magneetventiel voor laaddrukbegrenzing (N75) defect
  • Sensor voor Laaddruk (G31) defekt
  • Turbo vervuild of kapot. Zeker wanneer het verstelmechanisme van de variabele schoepen niet soepel gaat krijg je je deze storing als de variabele schoepen in een stand blijven steken waar te veel turbodruk wordt geleverd
  • MAP sensor (G71) defect
    • merkwaardig, maar dat hoeft geen foutmelding van een defecte (G71) te geven
  • Indien aanwezig: powerbox geeft verkeerd signaal af voor beïnvloeding turbodruk
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden