Ga naar inhoud
  • 0

Stottert met koude motor


Klaasenheidy

Vraag

Moi

smorgens als ik de auto start en weg rij stottert hij best veel vooral Als ik langzaam rij. Alleen als ik dan de snelweg op ga en de motor is warm is het stukken minder. 

Hij is uitgelezen bij een garage en hebben ze bougies en bobines vervangen. 
volgens uitlezen sprongen ze over. 
Maar helaas het is niets verandert. 

Weer uitgelezen vandaag en hij geeft geen fout meldingen meer. Maar nu hebben ze het over een vacuüm lek ergens bij de vacuümpomp op de motor? 

Het is een Passat van 2009 2.0 tsi automaat

(De automaat is trouwens ook gespoeld vandaag omdat ik de historie niet ken van de auto)

klaas
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bobines vervangen heeft alleen zin als de misfires zich openbaren boven de 2500rpm.

Het kan zijn dat je PCV klep lek is en anders zeer waarschijnlijk een vervuilde inlaat.

Ik zou ook even een blikje/flesje injectorreiniger in de tank gooien, kijken of dat nog iets helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vdub

zaterdag injectie reiniger in de tank gedaan. 
vanavond slangetje vervangen van vacuüm pomp naar rem bekrachtigen. 
 

en inderdaad het plastic dingetje op de vacuümpomp wiebelt iets. Heb hem er even af gehaald er zit een O ring op als afdichting daarom kan hij ook bewegen volgens mij. 
 

als het nu nog niet goed is ga ik de pcv klep bestellen denk ik. 
En de inlaat is er vorig jaar nog afgeweest of vervangen omdat er inwendig Iets af was gebroken (ook een kwaal dacht ik te horen)

klaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moi

 

Ja ik weet het, het heeft lang geduurd. 😁
Drukte en donker als ik thuis kom en ik heb geen garage. En de auto rijd gewoon. 

pcv klep nu ook vervangen.(van de vw dealer deze week)

Naar mijn idee loopt de motor beter. Maar helaas hij doet het nog steeds. 
Heb steeds meer het idee dat het toch echt de bak is. 
wat trouwens ook een groot vraag teken is welke ik heb. Een dsg of andere. Hij heeft een kgu code volgens de dealer. 


 

klaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moi Barry. 
Dat weet ik en had ik ook gedaan. Alleen mijn garage en apk keurmeester was er stellig van overtuigd dat het een dsg is. 
 

Ik las dus ook wel op internet bij de revisie bedrijven dat de dsg daar wel last van heeft. Dat schokken bedoel ik dan en toeren verandering. 
 

nou ga ik wel even zoeken op de tiptronic 

 

aangepast door Klaasenheidy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

toerenverandering is er bij een koppelomvormerautomaat wel, als de koppelomvormer stuk/slecht is.

Je verneemt dat doorgaans als je bijv 80 op de cruisecontrol rijdt en je toerenteller beweegt iets op en neer, je krijgt er verder geen stottering van

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden