Ga naar inhoud
  • 0

Stuur hendel fout?


Matthijs-b

Vraag

Ik heb het volgende probleem met mijn CC. 
Als ik mijn richtingaanwijzer naar rechts aanzet (ook met alarmlichten) dan gaan de front assist en cruise control lampjes mee knipperen op de maat. 
Ik heb laatst t knipperlicht in de bumper er uit gehaald en toen knipperde de lampjes ook mee op de versnelde maat. 
 

Als ik het rechter knipperlicht en het knipper licht geluid aanstuur via de CEM van de auto via VCDS dan gaan deze lampjes niet mee branden. 
 

Mijn vraag. Zou dit de stuur hendel “module” kunnen zijn? Dus de hendels zelf. 
De J527 zal het niet zijn denk ik want die stuurt dat niet aan? 
 

Hier een link:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
58 minuten geleden, Matthijs-b zei:

Ik ga zo naar de auto toe. Dan zal ik in de can gateway eens de code aanpassen zoals ie moet zijn. (Oude noteer ik uiteraard) 

Eens kijken of t uitmaakt. 
Als ik op de kabel kijk staat er trouwens wel VCDS ROSSTECH op zoals ik ze ook overal op internet vindt als zijnde “origineel” 

DSG stond op Tiguan werd er ook gezegd? Dat zal ik ook bij coding kunnen vinden? 
 

Hoe heet dat programma om die gelogde codes om te zetten naar begrijpelijke taal? Dat programma wat Diver dus gebruikt. 

Voor dat programma moet je bij @dreke zijn, ook op de kloon staat Rosstech, maar dat zegt niks, de laatste software versie is 29.2.1 of zo meen ik. Je moet de jouwe niet updaten anders werkt hij meteen niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Schiet mij maar lek jongens. Als ik de gateway uitlees met de coding dan klopt alles gewoon. 
In Byte 5 staat AUX heating wel aan en in byte 3 niet. Is dat een issue? 

dsg stond idd op Tiguan. Die heb ik op Passat gezet nu. 

ik voeg foto’s bij van hoe het staat. 

6F5FCD62-7F16-4F5E-AB16-7692704E6B60.jpeg

45B18758-3ECD-48E6-98AA-05D1C368BC17.jpeg

aangepast door Matthijs-b
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, dieseltje said:

Dat is een geruststelling. Blijkbaar zit er een bug in t programma wat ik gebruik

Dubbel checken kan nooit kwaad blijkt! Maar ben allang blij dat ik zoveel reacties en snelle hulp krijg van jullie. 
Zou het dan toch de hendels aan het stuur kunnen zijn? 
Ik heb idd op de knipperlicht hendel het knopje voor de assist functies. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, dieseltje said:

hendel niet, stuur elektronica wel

Heb deze gevonden. Matching numbers. 


https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/3c0959654/part/steering-column-stalk/partid/15092162/


Probleem zou hem dan hier in zitten lijkt me? Niet de module die er onder zit met de gele stekker (j527) want daar heb ik 0 fouten in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
33 minuten geleden, Matthijs-b zei:

Heb deze gevonden. Matching numbers. 


https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/3c0959654/part/steering-column-stalk/partid/15092162/


Probleem zou hem dan hier in zitten lijkt me? Niet de module die er onder zit met de gele stekker (j527) want daar heb ik 0 fouten in. 

is idd de juiste voor een CC met ACC 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
15 uren geleden, Diver zei:

Was ik ook al van plan. :thumb:

heb van dre antwoord.
Zoals ik begrijp is wat Matthijs in zijn display weergegeven krijgt de realiteit. Het verschil wat wij zien wordt veroorzaakt doordat hij een oude niet legale VCDS heeft. 
Het programma van dre werkt met de nieuwste logfiles van ons omdat wij originele VCDS hebben.
Het label wat Matthijs gebruikt correspondeert bij hem, echter gebruiken wij V2 al van betreffende logfile.

Ik heb bij mij ff de proef op de som genomen en in het logfile label aangepast naar V2 en dan correspondeert zijn informatie met wat ik in beeld krijg.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt heren. Dan is dat weer duidelijk. Hebben we iets minder om me druk over te maken ;) 

Hendels zijn besteld en morgen binnen als t goed is. 
Nog dingen om op te letten bij het (de)monteren hiervan? 
Ben zelf vrij handig als 1e autotechnicus maar niet heel bekend met VW.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hendels vervangen. Helaas niet de oplossing. 
Nu viel me het op dat als ik de auto op slot zet (dus de knipperlicht lampjes in de teller ook knipperen) de lampjes van de cc en front assist ook knipperen. 
En bij auto op contact zetten brandt het front assist lampje ook even en iets minder helder. 
Zou het dan een massa storing in de tellerkast zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden