Ga naar inhoud
  • 0

Stuur hendel fout?


Matthijs-b

Vraag

Ik heb het volgende probleem met mijn CC. 
Als ik mijn richtingaanwijzer naar rechts aanzet (ook met alarmlichten) dan gaan de front assist en cruise control lampjes mee knipperen op de maat. 
Ik heb laatst t knipperlicht in de bumper er uit gehaald en toen knipperde de lampjes ook mee op de versnelde maat. 
 

Als ik het rechter knipperlicht en het knipper licht geluid aanstuur via de CEM van de auto via VCDS dan gaan deze lampjes niet mee branden. 
 

Mijn vraag. Zou dit de stuur hendel “module” kunnen zijn? Dus de hendels zelf. 
De J527 zal het niet zijn denk ik want die stuurt dat niet aan? 
 

Hier een link:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
3 minutes ago, dieseltje said:

is de boel niet uit elkaar geweest voor een modificatie?

Mijn vermoeden is in eerste instantie idd de stuur elektronica. Welke foutcode geeft VCDS aan?

Nee er is niks gemodificeerd voor zover ik weet. Alles origineel. Auto heeft front assist. DSG. Acc. 
VCDS geeft eigenlijk niks aan wat betrekking kan hebben hierop lijkt me. De fout in de park assist is al opgelost door een nieuwe module. Achterklep heb ik de kabelboom vernieuwd. Ook opgelost. 

 
Alles werkt ook naar behoren alleen de lampjes knipperen mee. 

Soms wel de stuurslot fout. Maar deze kan ik volgens VAGtechniek bij hun laten repareren. 
 

Ik voeg de Read-out even toe als bijlage. 
 

Met stuur elektronica bedoel jij dus de hendels zelf? Niet de J527 die er onder gemonteerd zit. 

Log-MATTHIJS CC-WVWZZZ3CZ9E520478.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, dieseltje said:

Heb je de fouten gewist en daarna de scan overnieuw gemaakt?

Nog niet. Ivm vervangen van enkele modules en kabels. Ik zal straks eens even kijken of ik alles kan wissen en opnieuw uitlezen. 
n.b. De knipperlicht issue is er al vanaf het begin. Dus ook in die Read-out die ik net postte. Is dus niet erna bij gekomen. 
Ik wil de auto graag zsm op kenteken hebben maar deze issue stoort mij zeer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hierbij de log na het wissen. Van de instrumenten heb ik even los toegevoegd want die las ie niet bij alle modules. 
accu is inmiddels wel overleden ivm vaak even starten en buiten/binnen zetten en alle diagnose. Daar moet dus sowieso een andere in. 

Log 15-11-22 instruments .txt Log 15-11-2022.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit er op de top van de richtingaanwijzer hendel ook een toets om naar rij assistent menu te gaan?

edit

ik zou als ik jou was contact met iemand bij jou in de omgeving zoeken die een originele VCDS heeft en alle coderingen eens goed nalopen. Je gateway is ook niet goed gecodeerd. lijkt wel alsof die uit een rechtsgestuurde wagen komt. Automaat is niet ingecodeerd en nog meer zaken.

 

de codering van jouw gateway zou 77FF8F55CE40029002 moeten zijn.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
23 minuten geleden, dieseltje zei:

Zit er op de top van de richtingaanwijzer hendel ook een toets om naar rij assistent menu te gaan?

edit

ik zou als ik jou was contact met iemand bij jou in de omgeving zoeken die een originele VCDS heeft en alle coderingen eens goed nalopen. Je gateway is ook niet goed gecodeerd. lijkt wel alsof die uit een rechtsgestuurde wagen komt. Automaat is niet ingecodeerd en nog meer zaken.

 

Denk dat je wat codeer werk heb. 

is het een 4 wiel drive

image.thumb.png.e970a4775060239eecd45ddc5fab1c77.png

volgens mij kloppen de deuren ook niet.

image.thumb.png.d22c30b5f2dab2935c58fca796a21224.png

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minuut geleden, Matthijs-b zei:

Oké jongens bedankt voor de info. Ik heb hier 0 ervaring mee. Is er iemand in de omgeving Meijel die me op locatie kan helpen? De auto staat nog niet op NL kenteken. 

Waar komt hij dan vandaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Just now, Diver said:

Nou suc6 dan

Klinkt niet echt bemoedigend? Ik probeer een beetje te begrijpen wat ermee is. 
De gateway module zou dus een niet originele kunnen zijn die niet goed gecodeerd is? 
Als er iemand bij mij in de regio is met een originele VCDS dan hoor ik het graag. Dan kunnen we dat evt uitsluiten. 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
38 minutes ago, dieseltje said:

Zit er op de top van de richtingaanwijzer hendel ook een toets om naar rij assistent menu te gaan?

edit

ik zou als ik jou was contact met iemand bij jou in de omgeving zoeken die een originele VCDS heeft en alle coderingen eens goed nalopen. Je gateway is ook niet goed gecodeerd. lijkt wel alsof die uit een rechtsgestuurde wagen komt. Automaat is niet ingecodeerd en nog meer zaken.

 

de codering van jouw gateway zou 77FF8F55CE40029002 moeten zijn.

Zou het dan een foute uitlezing kunnen zijn? Automaat niet ingecodeerd maar hij werkt wel prima. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 minutes ago, dieseltje said:

Eerst idd maar een goed coderen

ik zag ook fouten in de DSG. Die staat op tiguan gecodeerd.

Geen idee wat er met jouw wagen is gebeurd, maar hier zit wel een luchtje aan. Is dit een schade auto geweest?

Nee voor zover ik weet niet. Ik weet dat hij RV ooit een tikje heeft gehad maar dat is zonder airbags oid geweest. Scherm wat ingedeukt en rechter deur. Maar dat is hersteld. 
onder de kap ziet het er ook allemaal origineel uit. Snap niet dat sommige modules zo verkeerd staan. 
Ik heb de Ross tech VCDS. Wat is dan de juiste? 
En hoe kunnen jullie zien of die codering goed is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 minute ago, dieseltje said:

Je hebt wel software van ross-tech, maar wel hele oude versie. De kabel is namaak.

ik heb een programma gekocht waarmee je coderingen offline op de laptop kunt checken aan de hand van een gemaakte log.

Oké en die coderingen staan dus niet 100% zeker verkeerd? Ik zou de auto eigenlijk aan een juiste VCDS moeten hebben om dat uit te sluiten? 
Want als ik ze nu goed ga coderen met mijn “verkeerde” software is het misschien ook niet goed? 
Mocht er iemand in de regio Meijel (Limburg-Noord) zitten dan hoor ik dat graag! 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 hours ago, Matthijs-b said:

Oké en die coderingen staan dus niet 100% zeker verkeerd? Ik zou de auto eigenlijk aan een juiste VCDS moeten hebben om dat uit te sluiten? 
Want als ik ze nu goed ga coderen met mijn “verkeerde” software is het misschien ook niet goed? 
Mocht er iemand in de regio Meijel (Limburg-Noord) zitten dan hoor ik dat graag! 
 

Nee met een Cloon kan je vaak niet alle fouten uitlezen, dan wel niet wissen.

Omdat die simpel weg niet de juiste rechten heeft dat te doen.

 

Een originele kan dat wel.

Het programma waar @dieseltje het over heeft kan hij op basis van jou chassis nummer zien wat de codering zou moeten zijn, en zo ziet hij dus snel wat er fout staat / of niet gecodeerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nee met een Cloon kan je vaak niet alle fouten uitlezen, dan wel niet wissen.
Omdat die simpel weg niet de juiste rechten heeft dat te doen.
 
Een originele kan dat wel.
Het programma waar @dieseltje het over heeft kan hij op basis van jou chassis nummer zien wat de codering zou moeten zijn, en zo ziet hij dus snel wat er fout staat / of niet gecodeerd is.
Je kan met dat programma de log lezen. Dan zie je dat het een RHD is en wij rijden met een LHD left of right hand drive. Zie plaatjes een paar post's terug

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden