Ga naar inhoud
  • 0

Wat kost een motor!!! (nieuw) of (tweedehands)


SirYoshi

Vraag

:shock: Hallo, je wilt NIET weten wat me pa heeft met zijn auto!

 

Hij heeft zijn ehm.. KRUKAS doormidden gekregen, dat is dus een plaat van staal heb ik gehoord, en bijna onmogelijk...

 

Nou we hebben die auto dus tweedehands gekocht, en was toen niks mis mee, MAART dit jaar, helaas begon hij een hard lawaai te maken dat dus de krukas is... en die is doormidden, wat betekent dat de volledige motor moet worden vervangen... VOLKSWAGEN geeft geen garantie, en bij de dealers hebben ze hiervan nog nooit, gehoord en of meegemaakt.. bij een passat. De auto is verders 7 jaar oud, garantie op de motor tot 5 jaar na aankoop... en heeft 260.000 km gelopen...

 

Maarja inmiddels 8000 euro aan die bak besteed... Incl. aankoop dan wel... nu een tweedehands motor bij de sloop met 150.000 km erop, dan stijgt de waarde van die auto wel weer wat denken we... maar

 

Wat kost zo'n motor nu... nieuw, en oud..

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
krukas doormidden? Heeft ie van 5 teruggeschakeld naar 1 ofzo?

 

Kan dat niet dan? :lol:

 

Moet je wel heel vreemd gedaan hebben met je auto wil je je krukas slopen dunkt me?

 

Ik snap alleen die poll niet zo? Of we willen doneren? Misschien dat je vader zelf zijn belastingpapieren in moet vullen dit jaar ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na 260000km een fabrieksfout??? Je moet goed opletten bij de aanschaf van een AHU motor dat deze hoe dan ook uit een Passat/Audi A4 komt en niet uit bijv.een golf(ook AHU). Ook de AFN of AVG zouden passen. Ruitdeel bij Vègè kost ong.2000 euro ex. btw. Een goed gebruikte kost ook gauw 1300 euro.

Dan moet ie er alleen nog in.

 

Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat een ruilmotor kost weet ik niet, maar het is niet alleen de aanschaf van een andere motor, ook de (de)montage..

 

Goed zoeken op internet dus, succes!

 

Gr, RJ!

Hallo SirYoshi,

Misschien heb je hier wat aan?

http://www.brusmotors.com/

Ik heb zelf geen ervaring met (of aandelen in :) ) dit bedrijf.

Suc-6 met je zoektocht!

Gr.

CeeKa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Poll was gewoon grappig hooor..... hoeven jullie niet SERIEUS op in te gaan :P

 

Krukas doormidden ja erg knap maar hard rijdt die niet... 150 ist hoogste wat die gereden heeft voor de gein 3 minuten... op de snelweg en daarna langzaam afbouwen rare fratsen haalt die niet uit, waar we soms wel van balen...

 

Hij is erg voorzichtig ermee... maarja toch kapot, de automonteur.. zei dus dat het niet door het rijden was gekomen maar door iets anders, de volkswagendealer sprak over de fabrieksfout, die verder geen garantie bood...

 

Verders heeft de auto na onze mening altijd een hard geluid geproduceerd in vergelijking met andere passats... (niet volgens mijn pa dan)

maarja... dat blijkt dus de krukas

 

 

Verders bedankt over de AHU motor... en bedankt voor de website en de prijzen :) hoor nog wel wat..

 

OWJA MOD: Geintje kan toch wel :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

te vroeg opschakelen met een te koude motor kan dit teweeg brengen .

zich misschakelen kan ook de oorzaak zijn .

en heel af en toe metaalmoeheid .

op garantie moet ge nie rekenen na zoveel km,ze vinden wel iets uit om er onder uit te geraken .

en waarom de hele motor vervangen .

klein revisie kan ook al genoeg zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als de krukas bout het begeven heeft kom je toe met een revisie van de motor kop als er geen gat in een zuiger geslagen is .

heb een maal meegemaakt met een heel gelukig iemand dat ik alleen de distributie moest vervangen voor de rest geen schade :shock: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
als de krukas bout het begeven heeft kom je toe met een revisie van de motor kop als er geen gat in een zuiger geslagen is .

heb een maal meegemaakt met een heel gelukig iemand dat ik alleen de distributie moest vervangen voor de rest geen schade :shock: .

 

Da's dan idd mazzel hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
te vroeg opschakelen met een te koude motor kan dit teweeg brengen .

Ik schakel anders ook altijd heel vroeg bij koude motor.

Heb altijd geleerd, dat een koude motor niet veel toeren mag maken.

 

Ik schakel koud bij zo'n 1800 toeren. De motor pakt dan in de volgende versnelling weer op bij zo'n 1400 toeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
te vroeg opschakelen met een te koude motor kan dit teweeg brengen .

Ik schakel anders ook altijd heel vroeg bij koude motor.

Heb altijd geleerd, dat een koude motor niet veel toeren mag maken.

 

Ik schakel koud bij zo'n 1800 toeren. De motor pakt dan in de volgende versnelling weer op bij zo'n 1400 toeren.

 

Bij een V6 kan dat. Bij een 4 cilinder TDI kun je beter niet onder de 1500 tpm rijden. Maar dat merk je snel genoeg. motor gaat brommen en trekt niet lekker. Iig, dat is bij mijn AJM het geval. Koud houd ik hem ergens tussen de 1700 en 2250 tpm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden