Ga naar inhoud
  • 0

Passat 3B5 Variant 2.3 V5 2000 Niet uit te lezen, startproblemen


jeremiah1992

Vraag

Aloha, 

Mijn Passat bevalt mij zeer goed, wat een comfort en luxe t.o.v. mijn andere wagens uit mijn wagenpark.

Hij doet het altijd alleen heb ik nu al enige tijd wat problemen.

Toen ik hem net had gekocht, kwam er een melding over een oliesensor, uit laten lezen, dit bleek een kabelbreuk te zijn, niks om zorgen over te maken zolang je het oliepeil maar zelf ook controleert, daarnaast de onderhoudsmelding gereset(bij mijn apk-garage).

Na wat maanden viel mij een startprobleem op, hij gaat altijd rond maar slaat dan totaal niet aan. dit komt regelmatig voor.

De ene keer start hij direct en de andere keer moet ik een paar keer de sleutel helemaal terugdraaien en weer opnieuw starten. 

Uiteindelijk starten doet hij altijd alleen moet ik dus soms wat vaker starten.

Nu staat de auto bij de garage om hiernaar te laten kijken, net even langs geweest en gekeken, maar ondanks 3 verschillende uitleesapparaten komen hun er niet in. Dus valt er ook knap lastig te zeggen waar te gaan zoeken, de accu is nagemeten en deze was wel wat minder.

Ik ga morgen terug om nog eens te overleggen hoe nu verder.

Is er iemand met raad? Zou een bezoek aan de Dealer oplossing bieden?

b.v.d.

mvg,

levy muis

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Levy,

 

Kan een garage niet eerst verder kijken dan de auto uitlezen?

Ik snap dat uitlezen nuttig kan zijn maar als het nou gewoon bougies zijn? Neem aan dat dit ook niet zichtbaar wordt met uitlezen.

 

Niet dat ik er veel verstand van heb, kom ook maar net kijken en mijn V5 wil momenteel helaas helemaal niet meer starten.

 

Je kan ook proberen eens een forumlid te vinden die je auto kan uitlezen. Zie: https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?ie=UTF8&hl=nl&msa=0&mid=1b-XtkBgDDLg-KlOdif8K6CNZv6U&ll=51.393426225719836%2C5.586247670998734&z=12

en struin het VAG-COM gedeelte op het forum eens door. (moet ik ook nog gaan doen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, jeremiah1992 zei:

Aloha, 

Mijn Passat bevalt mij zeer goed, wat een comfort en luxe t.o.v. mijn andere wagens uit mijn wagenpark.

Hij doet het altijd alleen heb ik nu al enige tijd wat problemen.

Toen ik hem net had gekocht, kwam er een melding over een oliesensor, uit laten lezen, dit bleek een kabelbreuk te zijn, niks om zorgen over te maken zolang je het oliepeil maar zelf ook controleert, daarnaast de onderhoudsmelding gereset(bij mijn apk-garage).

Na wat maanden viel mij een startprobleem op, hij gaat altijd rond maar slaat dan totaal niet aan. dit komt regelmatig voor.

De ene keer start hij direct en de andere keer moet ik een paar keer de sleutel helemaal terugdraaien en weer opnieuw starten. 

Uiteindelijk starten doet hij altijd alleen moet ik dus soms wat vaker starten.

Nu staat de auto bij de garage om hiernaar te laten kijken, net even langs geweest en gekeken, maar ondanks 3 verschillende uitleesapparaten komen hun er niet in. Dus valt er ook knap lastig te zeggen waar te gaan zoeken, de accu is nagemeten en deze was wel wat minder.

Ik ga morgen terug om nog eens te overleggen hoe nu verder.

Is er iemand met raad? Zou een bezoek aan de Dealer oplossing bieden?

b.v.d.

mvg,

levy muis

Als er een aftermarket radio inzit kan je eens kijken of ze kunnen uitlezen als de radio is ontkoppelt. Dus de iso stekker uit de unit trekken.

Wat aanslaan betreft lijkt het erop dat er geen brandstof is. Als je de sleutel op en van contact doet paar keer gaat de brandstof pomp aan de gang en zal hij starten wss. Probeer maar eens.

Sta je geparkeerd achterover op een helling of staat de auto vlak?

Denk ook aan poreuze brandstof leiding waardoor de brandstof verdampt of door lekkage/ geen vacuüm ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto gebruik ik bijna dagelijks, hij rijdt perfect, alleen het starten blijft een probleempje.

-Als hij aanslaat is dat direct na het draaien van de sleutel

-Als hij niet aanslaat gaat alleen de startmotor rond.

Hij start meestal gewoon in 1x. Wat ik doe als hij alleen maar rond gaat, sleutel gewoon weer terug draaien, eruit en weer opnieuw. Meestal na 2, 3x gaat hij dan aan.

Ik ga binnenkort, een beurtje doen, nieuwe bougies, olie, filter. Maar verwacht zelf dat het probleem dieper zit.

De passat is mijn enige auto van het bouwjaar 2000, dit noem ik een moderne auto. En daar komen uitleesmogelijkheden bij. Mijn andere 5 auto's zijn van 1996, 1987, 1983, 1979 en 1955. Het stukje probleemzoeken wil ik dus als er een uitleesmogelijkheid is dus ook starten met uitlezen, en daar gaat het dus al mis haha. Niet voor niks dat ik alleen maar oude(lees als auto zonder computer) auto's heb.

Iemand aanbevelingen waar ik mijn auto kan brengen om het uitlezen te laten werken? Dat is een gebied waar ik nooit mee bezig ben en mij teveel energie kost om zelf uit te zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden