Ga naar inhoud
  • 0

2e nieuwe waterpomp op 85.000km


passatnr4

Vraag

Hallo forumleden,

ik heb ca 2 jaar geleden bij 61k een nieuwe waterpomp laten plaatsen. Nu blijkt bij 85k alweer de waterpomp defect te zijn. Vind dit erg snel voor waterpomp, indicatie bij garage zou ca €950 zijn.
 

heb destijds gekozen voor ‘origineel vw’, maar is dit een bekend kwaaltje of zijn er adviezen om bepaald merk/type te laten monteren waar dit probleem minder mee speelt? Las op forum voor golf gti dat er veel problemen zijn met originele waterpomp (zou dezelfde zijn als de 1.8)

gaat om Passat B8 1.8 TSI uit 2015

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

heb je de complete unit vervangen of alleen het mechanische deel waar het riempje aan zit?
Ik heb inmiddels ladingen complete units gewisseld en nog niemand teruggezien met weer een defecte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
21 hours ago, bm-er said:

Welke waterpomp gaat het om? Er zitten er drie in. Gaat het beide keren om dezelfde waterpomp?

Dat kan ik dus helaas niet achterhalen. De garage die het destijds gemaakt heeft bestaan niet meer. Weet alleen nog dat het destijds incl thermostaathuis was, gezien deze door de lekkage was beschadigd.

ik ben zelf geen monteur, de garage waar ik  nu ben heeft mij wel aangegeven dat er 2 waterpompen in zouden zitten (monteur die hem had nagekeken had het over eentje links en eentje aan voorzijde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 hours ago, Vdub said:

heb je de complete unit vervangen of alleen het mechanische deel waar het riempje aan zit?
Ik heb inmiddels ladingen complete units gewisseld en nog niemand teruggezien met weer een defecte..

Ik heb geen idee wat complete unit is (was 2 jaar geleden thermostaat, waterpomp, tandriem en aansluitsteun met afdichting wat erop staat van onderdelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden