Ga naar inhoud
  • 0

Missende USB aansluitingen


Robindd

Vraag

Hi all,

 

Recent onze Passat B8 gekocht, wetende dat er magisch nergens een USB aansluiting te vinden was in de auto. Even getwijfeld hem te kopen, maar bedacht me dat dat best en zeker niet ontzettend moeilijk zou zijn om in te bouwen!

 

Al reeds gevonden dat de sigaretten bak voorin vervangen kan worden, en met de benodigde USB (CarPlay proof) en kabels dat in ieder geval omgebouwd kan worden. Heb geen tekening kunnen vinden, maar het bakje heeft volgens mij nummer: 3G1863071A82V

 

Daarnaast vindt iedereen het heel erg vreemd dat er niets in de armsteun zit. De opbergvak is leeg en helemaal glad bekleed met stof.

Normaliter zegt de dealer, zit daar de usb+aux aansluiting. Kon reeds wat foto’s vinden op internet hoe dat eruit ziet.

 

Om beide te realiseren moet ik volgens mij ook een USB hub erbij aansluiten, en de kabels een stukje verder trekken naar de armsteun natuurlijk. Ik vond echter nergens dat de binnenkant van die bak los verkrijgbaar/vervangbaar zou zijn. Dan is dan een behoorlijk stuk van het middengedeelte wat vervangen moet worden. Weet iemand hoe dat in elkaar zit?

Wellicht is het nog mogelijk voorzichtig een gat in de zijkant van de bak te maken en het daar in te verwerken? Origineel zit hij horizontaal, maar als de ruimte er achter het toe laat kan verticaal wellicht ook?

 

Prio 1 wordt de asbak vervangen voor 1 met een usb aansluiting. Zijn zulke spullen een beetje verkrijgbaar en betaalbaar bij een dealer? Of moet ik beter een auto sloop bakje zoeken en oom Ali kabels en usb stekker kopen?

 

Wil heel graag gebruik gaan maken van de Apple CarPlay die wel unlocked is..

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De middenarmsteun is inderdaad een groot geheel van de middentunnel. Er zijn wel wat delen welke eraf en eraan kunnen maar de bak alleen is volgens mij niet verkrijgbaar. Ik weet niet welk soort inleg of interieur kleur je hebt maar Hier heb je bvb voor 75eur een uitvoering met de USB en AUX voorziening en ze is ook reeds aanwezig. Als extra zit er ook een omvormer in met 230V stopcontact. 

Voor de USB en AUX aansluiting is er op Ali express wel een kabelset te koop. Voor de USB hub en kabels van hub naar Discover media of pro toestel zal het nog eens zoeken worden.

Dan voor de inleg vooraan heb je bvb deze bij FZN parts met USB aansluiting (maar ook hier geen idee welke kleur inleg je hebt) maar volgens ik eens gezien heb kan je het inlegdeel met de USB aansluiting apart eruit klikken

1782807455_Screenshot_20221005-232320_SamsungInternet.thumb.jpg.b82a833809f1b8a3911f1e59a10b6dfd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen vandaag een nieuwe midden console ingebouwd welke wél voorzien was van een USB+AUX aansluiting onder de armleuning. 
De asbak had ik al eerder verwijderd en daar een telefoon houder versie (zonder antenne) met USB voor terug geplaatst.

De HUB nog niet getest, dus duimen maar 😁 moet alleen de massa nog even aan het chassis bouten.

Wel een vraag, die hopelijk iemand kan beantwoorden.. Het nieuwe middenconsole is uitgerust met een DC/AC omvormer voor 230V, daar had ik een kabelboom voor besteld die past en bijna geheel aangesloten.

Echter zit daar een blauw/witte draad bij zonder stekker die als B+ aangesloten zou moeten worden (dynamo signaal / motor draait). Logisch, 150W met stilstaande motor is wat te gek voor de accu neem ik aan.. 

Alleen: weet iemand waar ik die kan aansluiten of waar ik die aan een andere kabel kan koppelen? Kan dat nergens zomaar vinden helaas, en heb geen idee waar te meten.. 

verder alles netjes aan weten te sluiten op de juiste zekeringkast locaties. Was even tobben.. je pakt die zekeringhouder en niet zomaar uit (en ook maar een heel klein stukje).

Die zekeringen met kabels zijn van de dashcam :) wellicht nog eens netjes weg werken..

D873908F-6F51-4B2A-A47C-D15A7651066A.jpeg

30444866-6653-480C-BF46-0E5C7A69A98C.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb wel een schema gevonden, maar wordt er nog niet wijs uit waar ik dat ergens kan gaan vinden..

Het gaat naar "J533 Data bus diagnostic interface"  uiteindelijk, geen idee waar dat ergens zou zijn.
Ik moet hem ergens knopen aan de kabel die loopt van J533 (20 pin connector rood) naar een 17pin connector bruin. Die laatste zou een stekker verbinding zijn tussen 2 bruine stekkers... Maar weer eens zoeken als het licht is.

Connection 2 (LIN bus) in dash panel wiring harness

Screenshot 2023-02-18 at 20.46.16.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zit inderdaad met de LIN bus gekoppeld, wat volgens mij ook wil zeggen dat je de gateway moet wijsmaken/coderen dat deze optie er nu in zit. Mogelijks ook nog te coderen in andere modules. 

Screenshot_20230218_204033_AdobeAcrobat.thumb.jpg.8c97a52559952e2f450e8987e2382346.jpg

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed punt.. Nergens te vinden met Google.. Haal maandag even een aftakklem voor dit dunne draad en dan eens zoeken met OBDeleven.

De USB HUB werkt overigens smooth, happy met de nieuwe middenconsole en 2 USB punten :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
17 minuten geleden, Robindd zei:

Goed punt.. Nergens te vinden met Google.. Haal maandag even een aftakklem voor dit dunne draad en dan eens zoeken met OBDeleven.

De USB HUB werkt overigens smooth, happy met de nieuwe middenconsole en 2 USB punten :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat zou ik niet aanraden zo een aftak klem..zeker niet op een bus signaal draad. ik neem voorkeur aan de draad wat ontmantelen zonder door te knippen. Dan de nieuwe draad er rond draaien en vast solderen. Dan een stukje tape er rond. Maar uiteraard is dat maar een suggestie.

Bij bvb kufatec of andere nächrust aanbieders de 230V steckdose zoekt krijg je de codeerlijst of codeerdongle erbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
16 minuten geleden, Robindd zei:

Ik zal eens gaan zoeken, bedankt! Een aftakklem doet toch juist strippen en zo verbinden? Kan uiteraard het ook even solderen, maar dacht een klem is ook goed. Zo een bedoel ik dan: 

 

D5C8B491-7A52-456D-B680-4FBECFFE7748.jpeg

Dat is wel vloeken wat je nu laat zien. Als je problemen wil hebben moet je die Kl.....te dingen gebruiken.:bash: :evil: :stupids:

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Netjes gesoldeerd, bedankt voor het advies!

Vervolgens moeten coderen, want anders deed hij het niet, en gaf die inderdaad een static fault.

19 - gateway
Long Coding
Sollverbau DCAC - Installed.

Zal het bij het juiste topic vermelden zodat die in de lijst erbij kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Robindd zei:

Update:

Netjes gesoldeerd, bedankt voor het advies!

Vervolgens moeten coderen, want anders deed hij het niet, en gaf die inderdaad een static fault.

19 - gateway
Long Coding
Sollverbau DCAC - Installed.

Zal het bij het juiste topic vermelden zodat die in de lijst erbij kan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kijk zo hoort het :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden