Ga naar inhoud

1.8 tsi of 2.0 tsi?


A43.0

Aanbevolen berichten

Goedemorgen leden,

 

Allereerst excuses dat ik het onder dit topic zet, maar ik kreeg het niet voor elkaar onder een ander topic deze te plaatsen.

 

Ik reed altijd een a4 3.0 b6. Deze ingeruild voor een astra j 1.4t(saaaai) en deze lekt olie, is inmiddels 3x teruggeweest onder garantie maar ben de auto nu gewoon zat. Nu is mijn oog gevallen op de prachtige passat cc. Natuurlijk ben ik bekend met de olieverbruik en kettingproblemen. Daarom heb ik vragen; is het in de onderhoudsboekjes terug te vinden als de zuigers vervangen zijn voor goede?(en dus niet weer dezelfde wat ze eerst deden) ik weet dat er bij de 2.0 tdi een probleem met geloof ik verstuivers was en dat ze dan een bepaalde code in het onderhoudsboekje zette en zo kon je zien dat de foutieve verstuivers eruit waren. Ook weet ik dat ze na 2013 goed zijn, maaaar het aanbod na 2013 is zon beetje nihil. De kettingproblemen zijn simpel natuurlijk, liefst de betere versie maar als de ketting hoe dan ook recent vervangen is ben ik niet bang. Is de 1.8 beter dan de 2.0 of maakt dit niets uit? Het word of een 2.0 of een 1.8 en dan even ermee naar JD. Heb het forum al flink doorgespit maar echte antwoorden op deze vragen niet gevonden.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

 

aangepast door A43.0
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, dieseltje said:

Als je een CC met een 2.0 TDI op t oog hebt, is dat al eentje met een commonrail diesel. Daar zijn geen verstuiver problemen mee.

Nee wil een tsi, ik bedoelde meer dat met de oudere 2.0tdi er een code in het onderhoudsboekje werd gezet waaraan je kon zien dat de verstuivers vervangen waren, vroeg me af of ze dit bij de tsi ook deden voor de zuigers

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, BlackPassat said:

Welkom op het forum.

Hier een 1.8 uit 2009 met 190dkm géén distributieproblemen, geen olieverbruik. Wél altijd liefdevol en goed onderhoud bij @Tasmo

Das netjes, je weet niet of ik kan zien of er iets aan de zuigers is gedaan? Degene die ik op het oog heb doet volgens het bedrijf 1.5l olie op 8000km, wat prima is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden