Ga naar inhoud
  • 0

Welke ET waarde hoort bij een standaard 16 inch VW velg


Freeez

Vraag

Ik wil graag mijn passat van andere velgen voorzien.

Weet iemand of dit past ?:

 

7Jx16 inch ET42 met 5x112

7Jx16 en 5x112 moet geen probleem zijn,

doch ik ben niet zeker van de ET waarde op een 16 inch velg.

 

 

Heeft iemand deze afmetingen eronder liggen ?

 

Foto-UTRZQ3UI.jpg

Nu nog die 4 ringentjes verwijderen...... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Mijn standaard VW velgen (Road America) hadden een ET van 37 uit m'n hoofd. Met ET42 komen deze velgen dus een stukje naar binnen, weet niet of dat problemen opleverd.

 

Ja dat klopt...de road america`s zijn 7j en een Et van 37..

7j met een Et van 42 moet geen probleem zijn .

De velgen gaan dan in totaal 5 mm verder de wielkast in.

 

De nieuwe 19`` R32 velgen van mij zijn 8j en een Et van 47 dus vallen

12,4 mm( de helft van een 1j) + 10 mm ( verschil van de Et) = 22.4 mm verder naar binnen. Ik heb ze erop gehad en dat gaf ook geen probleem.

Maar ik ga wel spoorverbreders er tussen zetten omdat ik het mooier vindt als de velg iets verder naar buiten komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Deze wielen kun je zonder probleem onder je passat zetten! Je hebt geen pasringen nodig,je bouten kun je zo overzetten mits ze bolconisch zijn en de ET is ook geen probleem! Als je inderdaad die misselijke 4 ringen verwijderd heb je een leuk setje voor de winter!

PS Zijn trouwens goede winterbanden die Fulda's!

Groeten Robin (bandenboer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog een vraag over de ET waarde

 

is de et waarde afhankelijk van de soort velg,

ik heb nu road america velgen onder mijn passat, en zoek winterbanden met stalen velgen, hoort daar ook de et waarde 37 bij?

 

mijn passat is van bouwjaar 2003

 

en weten jullie wellicht welke snelheidscodering ik moet voeren?

abt getunde 96 kw tdi

 

ben benieuwd naar de reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Et 35/37 is goed voor jouw auto! Ik neem aan dat je 16"gaat monteren!

De snelheidcodering werkt als volgt: 205/55r16 91T = max.190 km/h

205/55r16 91H = max.210 km/h

205/55r16 91V = max.240 km/h

Het is afhankelijk van de fabrieksopgave van je topsnelheid. Als je bijv. een 91T band monteerd onder je auto die 215 km/h haalt kan hij er zelfs bij de apk op afgekeurd worden!!! Ik heb dit op m'n werk al meerdere malen meegemaakt!

Mvg Robin (bandenboer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de reactie

 

ik ga idd 16 " monteren, naar mijn mening betere wegligging dan 15"

volgens het boekje kan de auto 198 km/h dus als ik het dan goed begrijp kan ik toe met een 91 H

Wat nu als ik de auto laat chip tunen? word er gekeken naar fabriekssnelheid? of zoekt men de chip op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zal toch een 91H band moeten monteren. Qua prijs maakt het niet zo veel uit! Een 91T band kan ook wel kortstondig 240 km/h aan maar leuk vind een band dat niet!

Het komt niet op je kentekenbewijs te staan dat je auto gechipt is dus dat maakt niks uit! Maar misschien voor je eigen veiligheid zou ik toch voor de 91H gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeker H-banden monteren! Verzekering gaat moeilijk doen als je banden monteert met onjuiste snelheidscodering.

Volkswagen monteert (overigens net als Opel) af fabriek altijd een hogere snelheidscodering dan strikt noodzakelijk. Dit heeft te maken met de hoge voorasbelasting. In jouw geval zou ik voor zomerbanden zeker een V-, Z- of W-codering hanteren. Wettelijk ben je verplicht altijd banden te monteren die minimaal diezelfde snelheidscodering hebben als de originele banden (zie ook je instructieboekje) Voor winterbanden is wettelijk een uitzondering gemaakt. Daar mogen banden met een lagere snelheidscodering gebruikt worden, maar dan moet in het zichtveld van de bestuurder een sticker worden aangebracht die de maximale snelheid aangeeft van je banden. In 16" zijn volgens mij nauwelijks of geen T-banden leverbaar, maar in jouw geval zou ik die sowieso laten liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook 4-ringen velgen onder een 3c liggen. De bandenboer gaf aan dat de grote wielkasen van een passat (3c) aardig wat ET waarden kan hebben.

 

Mijn velgen zijn de standaard velgen van een A6 3.0 TDI (laatste model) Kun je die vier ringen ook makkelijk vervangen voor VW logo's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeker H-banden monteren! Verzekering gaat moeilijk doen als je banden monteert met onjuiste snelheidscodering.

Volkswagen monteert (overigens net als Opel) af fabriek altijd een hogere snelheidscodering dan strikt noodzakelijk. Dit heeft te maken met de hoge voorasbelasting. In jouw geval zou ik voor zomerbanden zeker een V-, Z- of W-codering hanteren. Wettelijk ben je verplicht altijd banden te monteren die minimaal diezelfde snelheidscodering hebben als de originele banden (zie ook je instructieboekje) Voor winterbanden is wettelijk een uitzondering gemaakt. Daar mogen banden met een lagere snelheidscodering gebruikt worden, maar dan moet in het zichtveld van de bestuurder een sticker worden aangebracht die de maximale snelheid aangeeft van je banden. In 16" zijn volgens mij nauwelijks of geen T-banden leverbaar, maar in jouw geval zou ik die sowieso laten liggen.

Helemaal mee eens 3V maarre hoeveel t-banden wil je hebben in 16"? Deze zijn volop te krijgen hoor en ieder merk levert ze! Je moet ze alleen niet onder een passat zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier issie dan.....

Vandaag opgehaald, en ff gepast op de 3BG.

En al zeg ik het zelf, ik vind het mooi staan.....maarja das mijn mening

 

Velgen zijn gestraalt en gespoten en voorzien van nieuw rubber.

 

A6 16" Speedline velgen op een 3BG.... -> ruimte genoeg....

Foto-6JKTECZJ.jpg

Foto-ZJMVNV83.jpg

Foto-OB8IBWXV.jpg

Foto-6WN3QQ4X.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden