Ga naar inhoud
  • 0

Storing code p10a9


Joer

Vraag

Goedemorgen,

zal je altijd zien staat de auto te koop komt er een storing. Tijdens m’n auto rit van de week had ik ineens geen vermogen, maar er kwam geen storing naar voren. Na de auto een paar uur stil had gestaan kwam tijdens het starten de storingscode p10a9 naar boven. Van wat ik aan onderzoek heb gedaan betreft het de magnetische koppeling van de supercharger, waar de multiriem overheen loop. Is een lastig plekje om bij te komen maar goed alles is te doen met tijd en geduld. 
 

heeft iemand hier al zoiets eerder vervangen? En tips voor me?  
 

betreft het onderdeel op de foto. 

C1BF5FB8-EA22-470C-83B2-C508A06B459C.jpeg

EE77A07C-3C76-4721-A62C-1DC355A9B4D1.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zo vanmiddag begonnen met vervangen, moet zeggen dat het me tegen valt om ruimte te maken. Zeker met de cover van de charger wat een drama ding om los te halen en ruimte te maken voor de spanner van het riempje. 
 

als al het koelwater eruit is wat is dan de makkelijkste manier om het systeem weer te vullen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, Diver said:

Gewoon weer vullen vanuit het reservoir wel even in de gaten houden dat het niveau goed blijft. Kachel aan een warm draaien tot de thermostaat open gaat, geweest is en weer bijvullen eventueel.  

Tnx ga ik het zo doen zodra ik klaar ben 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo hehe het zit er weer op. Lastige klus moet ik zeggen zeker ivm de beperkte ruimte. Hij rijd weer als een zonnetje en voel zeker het verschil. 
 

het lastigste vond ik het 3e tork schoefje los halen en vast zetten. Zit net in een blinde hoek. Schoefje vast getapet aan de bit en toen ging het goed. Ook de kleine riem die naar de supercharger loopt was een drama om goed te krijgen. Na een uur of wat te hebben getopt bedacht ik me dat ook het loopwieltje eraf kon. Zo gezegd zo gedaan en toen was het in 10minuten geregeld. Alles terug op en inbouwen ging soepel zo ook het vullen van het systeem. De tip hierboven gebruikt en toen een heel stuk wezen rijden en af en toe een beetje bijvullen. 
nu kan ik de auto weer met een gerust hart verkopen. Tnx voor jullie input

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden