Ga naar inhoud
  • 0

Regen sensor relais.


Paul1967

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
5 minuten geleden, Paul1967 zei:

Leest u mijn vraag dan nog maar eens.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 

Lekker vriendelijk, @wulfke wil allen maar wat meer info, misschien is het probleem wat anders, maar als je zo bij de hand ben zal je het relais ook wel vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De regen sensor heeft geen relais, de sensor is gewoon een sensor welke een signaal geeft naar het boordnet/BCM welke op zijn beurt de ruitenwissers aanstuurt via LIN of via relais (daarvoor moet ik eens nader in de schema's kijken). Ik heb uw vraag nog eens gelezen maar hierin staat niet welke problemen u ervaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wulfke thx voor u antwoordt. Het probleem is als ik de handel aan het stuur op automatisch heb staan en ik de interval schakelaar op een andere stand zet de ruitenwisser 1x op en neer gaat en dat was het tijdens de regen dus niet automatisch. Ik moet de handel op contineu zetten tijdens de regen. Dan zal waarschijnlijk de regensensor zelf stuk zijn denk ik omdat die niet reageert als er druppels voor de raamsensor zit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk



Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via de schema's welke Jan @Diverstuurde. De regensensor stuurt dus een LIN signaal naar zowel boordnet als wissermotor. je zou wel al eens kunnen controleren of de sensor spanning krijgt. Volgens de schema's krijgt deze voeding vanaf SC37 - 16amp - zekeringbox in dashboard links. Maar vermoed dat de zekering nog goed zal zijn. Gezien het caliber zitten er nog wel meerdere verbuikers achter deze zekering. Grote kans dan dat de regensensor stuk is.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Via de schema's welke Jan @Diverstuurde. De regensensor stuurt dus een LIN signaal naar zowel boordnet als wissermotor. je zou wel al eens kunnen controleren of de sensor spanning krijgt. Volgens de schema's krijgt deze voeding vanaf SC37 - 16amp - zekeringbox in dashboard links. Maar vermoed dat de zekering nog goed zal zijn. Gezien het caliber zitten er nog wel meerdere verbuikers achter deze zekering. Grote kans dan dat de regensensor stuk is.
Succes.
Heb gisteren de regensensor vervangen voor een nieuwe en alles werkt weer als vanouds. Probleem opgelost

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden