Ga naar inhoud
  • 0

Oplaadtijd Passat GTE 2021 (13KWH)


Tikra

Vraag

Klopt het dat aan een 17KWh paal de oplaadtijd 4 1/2 uur is - dat geeft de Passat nu aan bij een laadpaal die 17KWh levert.

Wat is jullie ervaring?

Met het warme weer verder 46 km op elektrisch kunnen rijden - net te weinig om heen en terug te gaan op elektrisch (zonder nog een keer op te laden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij mij aan een gewoon stopcontact heeft hij 5uur nodig ( passat variant gte 2019 model 2020 - 50000 km )

met het goede weer zit ik regelmatig op +50km ...

 

en je , "net" te weinig zal altijd bestaan , zelf mocht er 1000 km opzitten  😀

aangepast door bert111
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 minutes ago, bert111 said:

bij mij aan een gewoon stopcontact heeft hij 5uur nodig ( passat variant gte 2019 model 2020 - 50000 km )

met het goede weer zit ik regelmatig op +50km ...

 

en je , "net" te weinig zal altijd bestaan , zelf mocht er 1000 km opzitten  😀

gewone stopcontact en een laadpaal met 17KwH maakt dus geen verschil (nou ja 30 minuten) .... dan maakt een eigen laadpaal ook geen zin, toch?

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Tikra staat je laadstroom ingesteld op maximaal? Kan je instellen in het e-mager menu, klik op het tandwieltjes icoontje daar. Vanuit een laadpaal laad je dan met 16 Ampere (3.7 kW). Vanuit een gewoon stopcontact laad je met maximaal 10A (2.3 kWh), dus 60% langzamer. In praktijk bij  lege 13 kWh facelift batterij: 3.5 uur aan de laadpaal, 5.5 uur aan het gewone stopcontact. Je hebt wat laadverliezen, maar je kan je batterij ook niet compleet ontladen, deze waarden komen aardig overeen met mijn praktijkervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
59 minutes ago, tvc15 said:

@Tikra staat je laadstroom ingesteld op maximaal? Kan je instellen in het e-mager menu, klik op het tandwieltjes icoontje daar. Vanuit een laadpaal laad je dan met 16 Ampere (3.7 kW). Vanuit een gewoon stopcontact laad je met maximaal 10A (2.3 kWh), dus 60% langzamer. In praktijk bij  lege 13 kWh facelift batterij: 3.5 uur aan de laadpaal, 5.5 uur aan het gewone stopcontact. Je hebt wat laadverliezen, maar je kan je batterij ook niet compleet ontladen, deze waarden komen aardig overeen met mijn praktijkervaring.

Ja, dat is ja precies wat ik bedoel, hij staat op max. laadstroom en toch gaaf hij aan een 17KWh laadpaal 4,5 uur aan .... bestaat er een app, waar ik de status van de accu (tijdens opladen) kan zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 uren geleden, tvc15 zei:

@Tikra staat je laadstroom ingesteld op maximaal? Kan je instellen in het e-mager menu, klik op het tandwieltjes icoontje daar. Vanuit een laadpaal laad je dan met 16 Ampere (3.7 kW). Vanuit een gewoon stopcontact laad je met maximaal 10A (2.3 kWh), dus 60% langzamer. In praktijk bij  lege 13 kWh facelift batterij: 3.5 uur aan de laadpaal, 5.5 uur aan het gewone stopcontact. Je hebt wat laadverliezen, maar je kan je batterij ook niet compleet ontladen, deze waarden komen aardig overeen met mijn praktijkervaring.

ja zou kunnen dat het 5.5u is hoor , maar in mijn hoofd reken ik 5 uur    lol

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden