Ga naar inhoud
  • 0

ACC reset na iedere rit naar 3 streepjes afstand


eelcoo

Vraag

Sinds een paar weken (?) lijkt er een instelling gewijzigd bij mijn auto.

Ik gebruik de adaptive cruise control altijd op 1 streep afstand. Voorheen hoefde ik dat nooit aan te passen omdat de laatste instelling bleef staan, maar sinds kort wordt de instelling na iedere rit gereset naar 3 streepjes.

Ik rijd een Passat GTE uit 2016, een connected plus editie. Die is dus verbonden met internet en ik heb het vermoeden dat er zo nu en dan updates worden geladen zonder dat ik het door heb.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Via het scherm van de DM/DP naar het scherm "car" gaan. Dan naar de wageninstellingen gaan door rechts onder in het scherm op het tandwiel te klikken. In de lijst van instellingen ziet u de knop "bestuurdershulpsystemen"

Onder het tabje ACC - automatische afstandsregeling het blokje "laatstgekozen afstand" aanvinken. 

Ofwel deze niet aanvinken maar het keuzevak daaronder aanpassen naar bvb "zeer klein"

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan door een update komen of een module welke gewijzigd is.

Bvb als ik via VCDS iets wijzig in adres 09 centr electr -BCM dan zijn de instellingen van de verlichting, ramen en deuren terug gezet naar een basis instelling en moet je deze nadien manueel terug naar wens zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden