Ik heb een probleempje met m’n B7. Sinds een week of twee heb ik het motormanagement lampje branden. Na uitlezen bleek het om de EGR te gaan. Ik heb al even rondgekeken op het forum en dr Google, maar daar kwam niet echt een conclusie uit.
VCDS geeft dit:
Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 NT HW: 03L 907 309 AE
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H289980
Software Coding: 001D0012043401080000
Work Shop Code: WSC 61320 0011048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NT 003008 (VW46)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NC.rod
VCID: 0919E206A8764EC798-805C
1 Fault Found:
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [237] - Malfunction
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 35
Mileage: 229578 km
Date: 2114.14.26
Time: 13:48:13
Engine RPM: 843.50 /min
Normed load value: 43.1 %
Vehicle speed: 2 km/h
Coolant temperature: 67 °C
Intake air temperature: 37 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 14.440 V
Unlearning counter according OBD: 40
Air mass: actual value (mg/stroke): 472.2 mg/stroke
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 15.00 %
EGR Solen.val.: actual value: 98.57 %
EGR valve: offset closed: 1.89 %
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 0
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 55
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 3
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 4
High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 986.2 mV
Readiness: 1 1 0 0 1
Is er iemand die in 1 oogopslag kan zien wat er mis is of is er meer onderzoek nodig? En kan ik hier mee doorrijden, want wachttijden bij de garages zijn aanzienlijk. Sinds de storing er in zit wel stukken zuiniger gaan rijden 1 op 24 ipv altijd 1 op 21 naar het werk, zonder dat er vermogen mist. Wat met deze dieselprijzen natuurlijk wel lekker is 😬.
Vraag
TimD
Goedemorgen,
Ik heb een probleempje met m’n B7. Sinds een week of twee heb ik het motormanagement lampje branden. Na uitlezen bleek het om de EGR te gaan. Ik heb al even rondgekeken op het forum en dr Google, maar daar kwam niet echt een conclusie uit.
VCDS geeft dit:
Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 NT HW: 03L 907 309 AE
Component and/or Version: R4 2.0l TDI H289980
Software Coding: 001D0012043401080000
Work Shop Code: WSC 61320 0011048576
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018NT 003008 (VW46)
ROD: EV_ECM20TDI01103L906018NC.rod
VCID: 0919E206A8764EC798-805C
1 Fault Found:
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [237] - Malfunction
MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 35
Mileage: 229578 km
Date: 2114.14.26
Time: 13:48:13
Engine RPM: 843.50 /min
Normed load value: 43.1 %
Vehicle speed: 2 km/h
Coolant temperature: 67 °C
Intake air temperature: 37 °C
Ambient air pressure: 1010 mbar
Voltage terminal 30: 14.440 V
Unlearning counter according OBD: 40
Air mass: actual value (mg/stroke): 472.2 mg/stroke
EGR Vacuum Regulator Solen.val.: activation: 15.00 %
EGR Solen.val.: actual value: 98.57 %
EGR valve: offset closed: 1.89 %
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 0
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 55
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 3
Actuator for high pressure EGR: status-Bits 0-7: 4
High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 986.2 mV
Readiness: 1 1 0 0 1
Is er iemand die in 1 oogopslag kan zien wat er mis is of is er meer onderzoek nodig? En kan ik hier mee doorrijden, want wachttijden bij de garages zijn aanzienlijk. Sinds de storing er in zit wel stukken zuiniger gaan rijden 1 op 24 ipv altijd 1 op 21 naar het werk, zonder dat er vermogen mist. Wat met deze dieselprijzen natuurlijk wel lekker is 😬.
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten