Ga naar inhoud
  • 0

Vering achteras Passat 3BG, sportonderstel


wannes

Vraag

Hallo,

Even een vraag: Ik heb een Passat Variant 3BG met sportonderstel. Ondertussen heeft ze meer dan 330.000km op de teller en tijdens onze rit naar het buitenland merkte ik dat ze bij volle belading wel behoorlijk doorhangt op de achteras. Doorhangen is wel normaal bij belading, maar zou het vervangen van de achterveren een oplossing zijn of is het de moeite niet waard? Zo ja, maakt het veel uit welk merk je neemt? Heeft er toevallig iemand de juiste code van de veren (ik vermoed 4B0 511 115 AB)?

Alvast bedankt.

Groeten,

Wannes

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
48 minuten geleden, Vinniepilon zei:

Veren kan best, weet niet hoe lang ze eronder zitten. Kosten een paar tientjes. @Diverkan jij vertellen op basis van chassisnummer welke veren eronder horen?

Ik zit momenteel in Tunesie voor werk, en heb ETKA niet bij me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey, Bedankt voor de hulp. Als ik kijk naar de PR-nummers dan staat er: 1BE = Sports suspension/shock absorption + 0YC = Weight range 3 installation control only, no requirement forecast. Ik had zelf zo'n online ETKA gevonden (weet niet of die kloppen) en dan kom ik bij deze uit: https://webautocats.com/etka/volkswagen/pa/404/511100/

image.png.18d83ad861f03c9207569d2fb72777d2.png

Het rare is alleen dat ik op dat nummer (4B 511 115 AB) niets terugvind... Tenzij ik er natuurlijk compleet naast zit 😳

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net eens even gekeken: Aan de ene kant was net het stuk met de markering eraf, aan de andere kant zie ik een oranje en blauwe markering. Maar het blauwe is er bijna af, dus niet meer te zeggen of het 1 of 2 strepen zijn. Er blijven dus twee opties over, met de meeste kans voor optie 2 (omdat ze overeenkomt met de PR-code):

image.thumb.png.80f77efb56009b385e12792c241f24cf.png

Maar als ik dus zoek op de tweede code vind ik geen passende veren. Zijn er hier nog mensen die dezelfde zoektocht gemaakt hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 hours ago, Diver said:

Probeer ETKA online eens https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/

Hey Jan, de schermafbeelding komt van die site. Dus met 99% zekerheid zou het dus 4B0511115AB moeten zijn. Ik kom precies enkel bij deze uit: https://www.autoonderdelen24.be/eibach-7431453.html, maar nergens staat de OEM code vermeld. Misschien moet ik morgen maar eens naar een dealer ofzo bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, wannes zei:

Hey Jan, de schermafbeelding komt van die site. Dus met 99% zekerheid zou het dus 4B0511115AB moeten zijn. Ik kom precies enkel bij deze uit: https://www.autoonderdelen24.be/eibach-7431453.html, maar nergens staat de OEM code vermeld. Misschien moet ik morgen maar eens naar een dealer ofzo bellen.

Kan het thuis op VIN nummer zoeken in ETKA, maar helaas ben ik tot vrijdag nog weg voor werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het magazijn van de dealer kon me niet verder helpen. Hij zei dat het voor hen ook een zoektocht is: Of bij andere merken (zoals Sachs, Bilstein, ...) of van de sloop. 

Moest ik nu weten wat de lengte van die schroefveren zijn, dan kon ik al iets gerichter vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
6 uren geleden, wannes zei:

Het magazijn van de dealer kon me niet verder helpen. Hij zei dat het voor hen ook een zoektocht is: Of bij andere merken (zoals Sachs, Bilstein, ...) of van de sloop. 

Moest ik nu weten wat de lengte van die schroefveren zijn, dan kon ik al iets gerichter vergelijken.

Daar heb je de kleurcode weer voor nodig. Anders wachten tot zaterdag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ondertussen al antwoord gekregen van Monroe en Bilstein dat ze niets hebben. Voorlopig blijf ik dus als mogelijke kanshebber een set van Eibach Pro-kit (E10-85-002-09-22) hebben. Er staat wel bij dat het voor een sportonderstel is, maar de verlaging is 30mm.  De lengte van die schroefveren achter is 250mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden