Ga naar inhoud
  • 0

ABS/ESP + DSG storing op vakantie


Bazeman

Vraag

Hallo Allen,

Ik heb op vakantie een aantal vreemde storingen gekregen die vermoedelijk aan de warmte liggen, maar wil er toch graag achter komen of dit echt zo is..

Na een langere autorit op de snelweg naar frankrijk kreeg ik een ABS/ESP storingsmelding in het display. Ook ging het lampje van de stuurlock aan en viel het start/stop systeem ook uit. In eerste instantie ben ik een aantal keer gestopt voor een pauze waarna de lampjes met opnieuw starten weer verdwenen. De frequentie waarmee de storing optrad werd alleen steeds frequenter, met als extreme melding dat er een storing was in het remsysteem en ik direct naar een garage moest voor controle. De remmen functioneerde hierbij gewoon nog prima, deze waren voor de vakantie geheel vernieuwd. Ook deze storing verdween later weer met een afkoelperiode.

Bij aankomst op eind bestemming heeft de auto een paar minuten even stilgestaan met draaiende motor (na de lange rit en buitentemp van tegen de 40 graden) waarbij ik verder wilde rijden op zoek naar een parkeerplek. Op dat moment wilde de DSG bak ineens niet meer opschakelen en bleef steken bij de 2e versnelling. Hierbij heb ik de auto bij de dichtsbijzijnde parkeerplaats neergezet en deze een nacht laten staan. De volgende dag gingen de lampjes asb/esp weer uit bij starten en werkte de DSG bak ook weer.

Tijdens de hele vakantie heb ik af en aan op korte en langere ritten de abs/esp storing weer terug gekregen, maar sinds terugkomst in nederland met weer wat lagere temperaturen blijven ze nu ineens weer weg.

Mijn vraag is:

- is dit "normaal" gedrag bij temp boven de 40 graden? Lijkt mij dat dit eigenlijk geen probleem zou mogen zijn. Zijn er oplossingen om dit te voorkomen?

- Is het niet functioneren en blijven hangen van de DSG bak ook een temperatuur kwestie? (auto heeft nog geen 70.000km gelopen en olie is bij 60.000 vervangen) Betere koeling monteren voor bakolie?

- Kan het vervangen van de accu (AGM type) en het niet updaten van het serienr ook een oorzaak zijn geweest?

Ik heb de auto nog niet kunnen uitlezen, maar zoals vermeld rijdt deze in nederland ook met de ~30graden temp nu weer zonder issues...

Verneem graag jullie input.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden