Ga naar inhoud
  • 0

Climatronic


v6ertje

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
13 minuten geleden, v6ertje zei:

Nou...de oude doet het ook niet nml😊

Ow, ok, had de conversatie verkeerd begrepen dan. Dacht dat door de verkeerde aansluiting de nieuwe unit niet meer werkt maar uit de laatste reactie verstond ik dat de oude wel nog werkt (in de huidige situatie). Maar dus de zowel de nieuwe als de oude doen het niet meer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan uiteraard wel zijn dat door het wisselen van de schakelaars ergens spanning op gekomen is waar geen spanning dient op te komen. Dit kan uiteraard wel voor een defect in de clima gezorgd hebben. Maar dat verklaart niet waarom de oude het dan ook niet meer doet. Dus zou ik net als wat @dieseltje voorstelde dan ook volgen en al eens controleren of zorgen dat er gewoon al voeding op de clima komt en dit zonder andere delen aangekoppeld aan de clima. Dus enkel voeding geven een massa en kijken of je beeld krijgt op de clima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
39 minuten geleden, dieseltje zei:

Zorg voor een stroomkring schema en ga meten

kijken of er nog spanning op de voedingsdraden staat.

of je voeding is weg of je massa

neem aan dat de zekering wel heel blijft?

Ja de zekering is wel heel👍

Dan hoop ik dat iemand hier een stroomkring schema heeft😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
19 minuten geleden, dieseltje zei:

ik heb een hele serie nog 

wat is je email adres? stuur maar even een pb dan kan ik de schemas mailen

Ik stuur pb.

Ik heb een filmpje toegevoegd ter verduidelijking. 

Ik ben elektrisch niet goed aangelegd, maar zit er geen voeding op mijn climatronic aangezien er wel iets doet? Blower.

 

Ga hulp vragen voor stroomkring 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de vraag of je spanning hebt op de clima meld je dat de zekering in orde is. Maar komt er dan ook spanning op de aansluiting?
Want als het voor de zekering zit dan maakt een goede zekering ook niets uit.

Verder is er een knop combi op je clima die een soort reset /check doet. Nu weet ik alleen niet welke knoppen in welke volgorde dat was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
11 uren geleden, Petroman zei:

Op de vraag of je spanning hebt op de clima meld je dat de zekering in orde is. Maar komt er dan ook spanning op de aansluiting?
Want als het voor de zekering zit dan maakt een goede zekering ook niets uit.

Verder is er een knop combi op je clima die een soort reset /check doet. Nu weet ik alleen niet welke knoppen in welke volgorde dat was.

Als ik de stekker heen en weer bewegen draait de blower.

 

Maar ik zal mijn verhaal weer even update, je beleefd wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 11-8-2022 om 10:06, dieseltje zei:

al wat verder kunnen komen?

Nou nee! kort gezegd. Het zit hem even in de tijd versus mooi weer en ik ben helemaal klaar met mijn auto. 

Mijn vrouw was gister met de auto wezen rijden, dat "doet" althans deed hij prima. Maar onderweg op de snelweg naar de afrit viel de auto uit. Zei helemaal in paniek want daar stond ze dan. Er was 1 iemand die stopte en heeft haar geholpen de auto op een veilig stuk weg te duwen. 

Waarschijnlijk eigenlijk wel zeker is de dynamo ermee opgehouden en begon het rode acculampje te branden waardoor er geen vermogen meer was.

 

Inmiddels staat hij weer op de oprit maar ze wil er niet meer mee rijden. Snap ik volkomen. Volgende week zouden we een week weg met de auto maar hebben een auto in gebruik van mijn schoonfamilie. Het vertrouwen is weg en zetten hem te koop. Hij heeft 2 weken geleden nog keurig onderhoud gehad. Nieuwe remmen,olie en filter maar ik steek er denk ik geen euro geld meer in.

Hij komt hier ook op het forum bij te koop onderdeel te staan. Een prachtige auto al 15 jaar in bezit maar het punt is daar. De prijs moet ik nog over na denken. Van binnen als nieuw en de motor is perfect. Maar ook zijn problemen en schades heeft hij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minuten geleden, dieseltje zei:

Dat klinkt minder. Vertrouwen is idd weg. Moeilijke keuze. En lastig om in iemands portemonnaie te kijken. 

Ja weet je, ik kan er best nog wel een dynamo in laten zetten maar ja wat komt er nog meer. De climatronic werkt nog steeds niet en wat gaat dat nog kosten aan onderdelen. Ondanks alles hoop ik er toch nog een een nette prijs voor te krijgen bij een liefhebber die meer verstand van zaken heeft.

Een handelaar gaf er laatst 1500 euro voor, nou dan mag hij in onderdelen wel weg. Het interieur is al meer waard en misschien de motor ook wel.  Ik ga gewoon alles op een rijtje zetten voor de verkoop en transparant zijn naar liefhebbers die interesse hebben misschien. Dan is er best te onderhandelen.  Maar zonder inruil ben ik beter af om iets nieuws te kopen.

 

Fijn weekend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden