Ga naar inhoud
  • 0

B8 Rollo Hoedenplank repareren?


johmut

Vraag

Sinds kort is er een rammeltje ?in? de hoedenplank en werkt de rollo (zonwering) aan de achterruit niet meer...
Ik ben redelijk handig maar wil absoluut niks stuk maken. Kan iemand mij uitleggen hoe ik veilig de stoffen hoedenplank (met rollo) kan verwijderen om eens te kijken wat er precies aan de hand is? Of is het slimmer om de twee boutjes, zichtbaar zijn vanuit de kofferruimte, die de rollo vastzetten op de stalen hoedenplan te verwijderen. Komt de rollo er dan zo uit ? Het zou gewoon kunnen dat het stekkertje los is gekomen en dat het dat is wat rammelt tegen de metalen hoedenplank ...

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
 Snelle reactie
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Via google kom ik op dit onderdeelnummer uit

3G5 863 411

https://www.ebay.de/itm/152476430067

https://milautoparts.es/en/product/11408315457/

Misschien kan je aan de hand van foto's en afbeeldingen achterhalen hoe dat gemonteerd kan worden of hoe het aangesloten zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ondertussen aan de slag gegaan...  Voorste deel hoedenplank is los.  Achterste deel (met rollo) is los maar ik krijg het er niet uit.  Links is los, rechts geeft niet toe. De plastic haken in de kofferruimte zijn eruit maar rechts  schuift het te weinig naar voor. Krijg de geleiding rechts ook niet uit de c-stijl bekleding. Die hangt los maar krijg ik er ook niet helemaal uit zonder de zijkanten van de achterbank eruit te halen en daarvoor moet de achterbank eruit denk ik ....

Weet er trouwens iemand op welke zekering die rollo zou zitten? Staat niets van in het boekje...

Mijn Passat ligt er nu maar triest bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De juiste volgorde (aldus de handleiding) is eerst het uitbouwen van de achterbankzitting, de dorpellijst (deze hoeft niet helemaal eruit, flexibel genoeg om opzij te buigen), daarna de wielkuipbekleding gevolgd door de C-stijlbekleding. Het is nogal wat, maar dan heb je ook wat 😅

De zekering zou moeten zijn: zekering 52 in zekeringenhouder C

Dit is overigens afhankelijk van de maand waarin jouw B8 werd gebouwd in 2015. 

1307755304_SC52Passat2015.png.83904c7b22fca2705f938fca4bf61d66.png

aangepast door Heatsink
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sjonge jonge, er zit geen zekering op positie SC52 wel een 5A op SC49 en die is nog goed.  Ik vind SC47 niet op de tekening, tenzij die tussen 46 en 48 zit natuurlijk? Hoeveel A zou die zekering eigenlijk moeten zijn ? 

Mijn B8 3C is afgeleverd aan de garage in November 2014. Steekt dat zo nouw dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Om de zijwangen van de achterbank uit te bouwen moet de zitting van de achterbank eruit gehaald worden gezien hieronder M6 moertjes zitten welke de zijwang op zijn plaats houd. Eens de moertjes los zijn kan je de zijwang naar boven schuiven waar een soort haak (welke aan de zijwang zit) over een andere haak schuift welke op het chassis zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, 7.5A op SC47 en ja hoor stuk, doorgebrand, kaput. Kan ik die zomaar vervangen ? Meestal is er wel een oorzaak voor een kapotte zekering. Ik heb enkel 10A liggen en durf niet goed .... 

Heb de hoedenplank terug samengebouwd. Krijg de geleider rechts niet terug in de C-stijl bekleding. Eerst kreeg ik hem er niet uit en nu blijft hij niet meer zitten als ik hem er in duw. 

Denk dat het beter gaat lukken als ik er beweging in krijg met het motortje en half oplaat... wat meer bewegingsruimte dan helemaal achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan eens proberen met een 10A. Als er dan toch een kortsluiting is zal die 10A er ook wel door gaan. Als ze heel blijft kan je wel controleren of je beweging in de rollo krijgt. Bij geen beweging maar je hoort wel wat in de buurt van de aandrijving zou ik dan niet verder proberen om geen verbrande motor te krijgen gezien je een hoger caliber zekering hebt geplaatst. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eureka! Het is gelukt. Hij doet het weer, mijn rollo. Beter dan nieuw. Zekeringetje dus 🤫. Wel lekker gesleuteld en gesakkerd 😆, weer heel wat bijgeleerd. Straks op vakantie naar de zon met een rollo die gaat op en neer, elke keer 🎶

 

Heel hard bedankt voor jullie tips en hulp. Jullie zijn Top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden