Ga naar inhoud
  • 0

In beweging komen na loslaten rem


SteRo

Vraag

Als ik voor een verkeerslicht stond, moest ik altijd de rem ingedrukt houden, want zodra ik losliet begon de wagen al zachtjes te rijden. Sinds ongeveer een week doet hij dit niet meer. Ik kan nu bij rood licht gewoon mijn rempedaal loslaten. 

Weet iemand waar dit aan ligt? Heb ik per ongeluk ergens een instelling veranderd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Autohold staat geactiveerd. Onder het knopje van de (elektrische) handrem zit de autohold knop. Daar brand nu een lampje, ofwel autohold is actief.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
50 minutes ago, Ozzy said:

Autohold staat geactiveerd. Onder het knopje van de (elektrische) handrem zit de autohold knop. Daar brand nu een lampje, ofwel autohold is actief.

Ahhhhhh ik dacht dat dat alleen op hellingen werkte! Ik ga straks meteen kijken, maar goede kans dat ik daar een keer op geleund heb of zo. Thanks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
14 uren geleden, SteRo zei:

Ahhhhhh ik dacht dat dat alleen op hellingen werkte! Ik ga straks meteen kijken, maar goede kans dat ik daar een keer op geleund heb of zo. Thanks!

Trap maar eens op de rem. Dan zie je op je teller een groene P branden. 
Bij de B8(.5) werkt het systeem altijd zolang je maar net hard genoeg op de rem trapt bij stilstand. Ikzelf heb het altijd geactiveerd staan, anders sta je bij de stoplichten altijd met je voet op rem. 
Hillhold is inderdaad iets anders. Dat heb ik bijvoorbeeld op de Seat Mii zitten. Als je op een helling staat en de rem loslaat, dan houd ie ‘m 2 seconden vast zodat je niet achteruit rolt. 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De autohold wordt uitgeschakeld als je je gaspedaal voorzichtig indrukt.
Als je autohold uitzet en hill hold is aanwezig merk je de hill hold pas.
met autohold merk je heel weinig van de hillhold omdat deze functies elkaar overlappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, dieseltje zei:

De autohold wordt uitgeschakeld als je je gaspedaal voorzichtig indrukt.
Als je autohold uitzet en hill hold is aanwezig merk je de hill hold pas.
met autohold merk je heel weinig van de hillhold omdat deze functies elkaar overlappen.

Wordt autohold niet los gelaten met op komen koppeling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hillhold zit ook op onze up, houd de rem even vast als je je voet van de rem haaldt, zo heb je tijd( even maar )om gas te geven bij het op trekken.Haal je je voet van de rem en geef je geen gas laat de rem na een paar seconde los en rijd je achteruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de B8 heb je geen hillhold. Het is enkel Autohold. 
In het geval van een DSG heb je er niet heel veel aan, maar met een handbak is het een hele fijne functie.

29 minuten geleden, Diver zei:

Hillhold zit ook op onze up, houd de rem even vast als je je voet van de rem haaldt, zo heb je tijd( even maar )om gas te geven bij het op trekken.Haal je je voet van de rem en geef je geen gas laat de rem na een paar seconde los en rijd je achteruit.

Op de Mii heb ik dat op lang gezet zodat ie niet direct achteruit rolt. Anders houd ie ‘m maar 1 seconde vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minuten geleden, Ozzy zei:

Op de B8 heb je geen hillhold. Het is enkel Autohold. 
In het geval van een DSG heb je er niet heel veel aan, maar met een handbak is het een hele fijne functie.

Op de Mii heb ik dat op lang gezet zodat ie niet direct achteruit rolt. Anders houd ie ‘m maar 1 seconde vast.

Waar heb je dat gedaan @Ozzy zal ik bij de UP ook eens kijken, zal wel niet veel verschil in zitten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur geleden, Diver zei:

Waar heb je dat gedaan @Ozzy zal ik bij de UP ook eens kijken, zal wel niet veel verschil in zitten. 

Module 03 ABS -> Adaptations -> channel 58 -> 0 is kort, 1 is normaal en 2 is lang.

Of als het mogelijk is, zoek naar Berganfahrassistent en zet deze op spät.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 uren geleden, Diver zei:

@Ozzy heb er naar gekeken, het stond al op lang, maar zag dat je de rem hulp ook op sport kon zetten. 

Dan heeft iemand het al gewijzigd. Die van mij stond op normaal. Geen idee wat de rem hulp precies inhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 3-8-2022 at 12:07, SteRo said:

Handig ja! Werkt de auto-hold dan ook niet als hill hold wanneer je stopt op een helling??

 

Inmiddels een week door de Alpen getoerd met de GTE en inderdaad, de auto-hold werkt ook als hill hold. Ideaal bij filerijden bergop in combinatie met de file-assistent. Overigens sleurt de auto je in GTE-modus ook in no time naar de 200+, wat stiekem best wel kicken is op een leeg stuk Duitse snelweg. ;) Al blijft het verbazend als je al zo hard gaat en mensen achter je knipperen met hun lichten omdat ze nog even voorbij willen... :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben momenteel in een bergachtig gebied. Met een handbak kan het ook als behoorlijk irritant ervaren worden. Als je bijvoorbeeld achteruit rijd en vervolgens vooruit wilt rijden en je laat ‘m per ongeluk net een beetje rollen, gaat die kreng vol in de ankers…

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden