Ga naar inhoud
  • 0

verbruik 2.0 tfsi


berry0367

Vraag

Mijn 2.0 tfsi bj 2007 heeft en verbruik van 1 op 10.5 bij normaal gebruik en als ik erg rustig rij ruim 1 op 11.

Is dit normaal?

Ik vindt het nogal veel.

Heeft stage 1, red top bobines met nieuwe bougies.

Luchtfilter is nieuw.

km stand ong 293xxx

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is best wel veel, weet niet hoelang je er mee rijdt en of het verbruik is toegenomen?

Ik dacht meteen aan bougies vervangen maar die zijn nieuw, blijft lastig, als ie verder goed loopt en doortrekt, misschien een keer verstuiverreiniger in de tank?

Vind het verbruik van de benzine modellen VW best wel hoog , had na 12 jaar Passat 2.0 TDI met gemiddeld  1:16 een Golf 1.4 Tsi aangeschaft uit 2016.  Verbruiksmeter geeft meestal 1:20 tot 1:23 aan. Gemiddeld verbruik aan de pomp is voor  mij  1:16,5  en dan moet ik echt mijn best doen met zuinig rijden. Mijn verbruik ging wel iets omlaag toen ik de bougies verving die er al 40.000 km inzaten, de interval van 60.000 km vind ik gewoon absurd, vervang ze nu om de 20K.

Wanneer het verbruik hoger is dan bijv 10K geleden dan kan er ook wat anders aan de hand zijn , lekke klep, afstelling distributie, verstuiver.....

Wellicht dat er nog iemand op het forum hier ervaring mee heeft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, berry0367 said:

Mijn 2.0 tfsi bj 2007 heeft en verbruik van 1 op 10.5 bij normaal gebruik en als ik erg rustig rij ruim 1 op 11.

Is dit normaal?

Ik vindt het nogal veel.

Heeft stage 1, red top bobines met nieuwe bougies.

Luchtfilter is nieuw.

km stand ong 293xxx

 

Zou gezien t vermogen wel kunnen kloppen lijkt me? 

 

1 hour ago, dieseltje said:

Voor mij dus nog een reden om lekker door te dieselen😜

En ik toch benzine, rij volgens mij t zelfde als jij 😂😂 1 op 18 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
31 minutes ago, dieseltje said:

Met 80 op de teller zeker. Dan rij ik 1 op 22

105 op cc, als ik 80 rij net aan 1/20~21.

Alleen soms beetje kramp in mn rechterbeen, dan haalt ie net aan 1 op 10 🫤

aangepast door JimyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@berry0367

Dit pluk ik net van het internet af, maar  dan word het anders. Wel goede banden eronder en juiste spanning? Uitlijning nog goed? Misschien originele bobines erin om te kijken naar het verschil?

En is het een handbak of dsg?

 

7F2F2377-942D-40EB-B201-EE43A7B00A49.png

aangepast door JimyB
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Welke vermogen heb jou 2 tfsi? En is hij gechipped?

 

Mijn huidige 2 tfsi (arteon 280pk 4motion) haalt die cijfers ook. Gemiddeld 1 op 11 via de tank en gereden kilometer. En zwaardere auto dan de passat.

Bij mij was een chip bij de passat echt een hele verbetering. Daarna 10 to 15% betere cijfers. (160 pk naar 240 pk)

Na de motor wissel van 1.8 naar 2 tfsi reed de passat 1 op 12 gemiddeld op de snelweg 1 op 14. Maar met 360pk!. 

Wel goede brandstof..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Define normaal gebruik.... Hoeveel grote weg rij je hoeveel stad? En wanneer grote weg, welke afstand?

Mijn 1.5-je rijdt alles tussen de 1 op 11 en 1 op 21. Afhankelijk van bovenstaande en rechter voet. En pas met lange afstanden gaat gemiddelde omlaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals het al eerder aangegeven is, verbruik hangt van meerdere factoren af. 
Als je je gemaakte kilometers binnen de stad/buiten de stad/op de snelweg zou moeten uitdrukken in procenten, hoe ziet dat er dan uit? 
Wat is “normaal rijden” en “rustig rijden” voor jou? 
Controleer je je bandenspanning iedere 2 a 3 weken? 
Rijd je constant met de AC aan? 
Verder speelt kwaliteit van brandstof ook een grote rol. Wat tank je? Als je 95 E10 tankt, dan haalt ie al sowieso zo’n 1 tot 2km minder per liter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 29-7-2022 om 19:18, JimyB zei:

@berry0367

Dit pluk ik net van het internet af, maar  dan word het anders. Wel goede banden eronder en juiste spanning? Uitlijning nog goed? Misschien originele bobines erin om te kijken naar het verschil?

En is het een handbak of dsg?

 

7F2F2377-942D-40EB-B201-EE43A7B00A49.png

handgeschakeld. dit is bij normaal gebruik. Als ik rechtervoet laat gaan zit ik op 1:8 a 9

Zit te denken aan de gasklep die gereinigd moet worden omdat hij ook onregelmatig loopt stationair.

Is net uitgelijnd en banden spanning controleer ik ieder half jaar.

Voor continental 235 en achter pirelli p zero 245.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 uren geleden, Ozzy zei:

Zoals het al eerder aangegeven is, verbruik hangt van meerdere factoren af. 
Als je je gemaakte kilometers binnen de stad/buiten de stad/op de snelweg zou moeten uitdrukken in procenten, hoe ziet dat er dan uit? 
Wat is “normaal rijden” en “rustig rijden” voor jou? 
Controleer je je bandenspanning iedere 2 a 3 weken? 
Rijd je constant met de AC aan? 
Verder speelt kwaliteit van brandstof ook een grote rol. Wat tank je? Als je 95 E10 tankt, dan haalt ie al sowieso zo’n 1 tot 2km minder per liter. 

Verhouding is 25% stad en rest buiten/snelweg.

Rustig rijden is schakelen bij ong 2000/2200 rpm, AC niet altijd aan.

Normaal dan trap ik het gas wel eens in bij verkeerslichten en rij ook iets harder.

Rij op 95 E10. Is e5 beter?

Dacht dat e10 beter was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
8 uren geleden, berry0367 zei:

Verhouding is 25% stad en rest buiten/snelweg.

Rustig rijden is schakelen bij ong 2000/2200 rpm, AC niet altijd aan.

Normaal dan trap ik het gas wel eens in bij verkeerslichten en rij ook iets harder.

Rij op 95 E10. Is e5 beter?

Dacht dat e10 beter was.

Begin maar eerst eens met 98 E5. Dat zal al een verschil maken. 98 E5 is ook beter voor je motor dan 95 E10.

Waarom heb je bredere banden achter als ik vragen mag? Het zou eigenlijk gewoon rondom 235 moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
10 uren geleden, Ozzy zei:

Begin maar eerst eens met 98 E5. Dat zal al een verschil maken. 98 E5 is ook beter voor je motor dan 95 E10.

Waarom heb je bredere banden achter als ik vragen mag? Het zou eigenlijk gewoon rondom 235 moeten zijn.

breedset vindt ik mooier staan persoonlijk.

ga proberen op e5 98 kijken wat hij dat doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, berry0367 zei:

breedset vindt ik mooier staan persoonlijk.

ga proberen op e5 98 kijken wat hij dat doet.

Een breedset heeft enkel zin met een achterwielaangedreven auto (met veel power) he.. In het geval van een voorwielaangedreven auto kan je de bredere banden beter vooraan monteren.

 

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden