Ga naar inhoud
  • 0

EPC melding berg op


koert

Vraag

Tot nu toe elke lange vakantie tot wel iets "raars" gehad met de GTE,zo ook nu weer. Situatie; 130km/h op cruise redelijk stijle berg op in Frankrijk op de snelweg, 10km electrisch bereik over, Hybride motorstand , buitentemperatuur 42gr..
 
Tijdens t omhoogrijden stond de dsg in de 6e(hoogste) trap ,motor draaide zo'n 2100 rpm en kreeg de auto vol hulp van de elektromotor,deze bleef vrij lang op standje 10 van de vermogens meter pushen. Opeens "ping" oranje driehoekje+ EPC lampje en de melding dat motormax tot 4000 rpm gebruikt mag worden...Merkte verder niets aan de auto.
 
Na de berg even gestopt,contact uit,weer herstart en alles weer normaal.
Epc bleef uit,niets aan de hand tot de volgende flinke helling zelfde verhaal..
Hierna weer gereset en vervolgens bij alle volgende hellingen handmatig 1 of twee trappen teruggeschakeld als powermeter weer richting standje tien dreigde te gaan,zodat de benzinemotor iets meer vermogen kan leveren en electro ondersteuning wat minder.
Dit "truukje " werkte prima en epc is de hele weg en verdere 900km niet meer aan gegaan.
 
Mijn filosofie:door maximale elektrische ondersteuning gedurende langere tijd bij extreem hoge buitentemperatuur is de electromotor en/of accu te warm geworden..
 
Zou er echt iets aan de hand zijn en moet ik me ongerust maken of heb ik t aan t rechte eind? zeker gezien t feit dat ik later in de rit bij n helling toch weer eens geprobeerd heb maar dan met buitentemp van 26 gr en dat t toen niet gebeurde?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden