Ga naar inhoud
  • 0

Ervaring gezocht met “Audi Throttle Mod“ voor Passat B8


reyhyper

Vraag

Op Ross-Tech.com lees ik een aanpassing van, wat ik begrijp, de gevoeligheid van het gaspedaal [Audi Throttle Mod]. Ik lees enkele ervaringen hier en daar op het internet. 
123 kwam ik met zoeken niemand alhier tegen met ervaring met deze mod. Mogelijk niet de goede zoektermen ingevoerd of is er niemand die het geprobeerd heeft?

Mocht dit wel zo zijn dan hoor ik graag je ervaring met deze aanpassing. Thx!

 

ps twijfelde tussen motor vs electronica bij plaatsing.

BF8C9505-795D-4829-A224-8B3278567F90.webp

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je moet wel alles omzetten naar Audi dan (lees ABS enz.). De kans bestaat namelijk dat je ACC het niet meer zal doen, dit hoeft echter niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
5 uren geleden, wulfke zei:

Denk dat Dit gelijkaardig is ?

 

Dat is 'm inderdaad.

Je kan ook in adres 44 onder adaptation ''driving profile switchover'' aanpassen van incremental naar direct. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect op het gaspedaal respons (en ook op het stuurgedrag en rempedaal gevoel naar mijn ervaring).
Wat het met de driving modes doet weet ik echter niet, dat ontbreekt in mijn B8.

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
22 hours ago, Ozzy said:

Dat is 'm inderdaad.

Je kan ook in adres 44 onder adaptation ''driving profile switchover'' aanpassen van incremental naar direct. Dat heeft ongeveer hetzelfde effect op het gaspedaal respons (en ook op het stuurgedrag en rempedaal gevoel naar mijn ervaring).
Wat het met de driving modes doet weet ik echter niet, dat ontbreekt in mijn B8.

Top, thx. Wat is je ervaring? Rijdt dit echter beter, zitten er nadelen aan, of is het mogelijk kwestie van proberen en aanvoelen? Ben m.n. Ook benieuwd naar impact op DSG instellingen.

Neem aan dat bij deze wijze van aanpassen middels VCDS dat er geen risico is op disfunctionele ACC oid. Klopt? 

44 steering assist 
security access 19249
adaptation
driving profile swtichover
set "incremental controlled over time" to "direct controlled over”

 

 

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
On 22-7-2022 at 19:12, wulfke said:

Denk dat Dit gelijkaardig is ?

 

Thx, obv van je ervaring ga ik dus de audi trottle mod niet uitproberen. Ben benieuwd of iemand positieve ervaringen heeft met het gesuggereerde alternatief “driving profile switchover”.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, reyhyper zei:

Top, thx. Wat is je ervaring? Rijdt dit echter beter, zitten er nadelen aan, of is het mogelijk kwestie van proberen en aanvoelen? Ben m.n. Ook benieuwd naar impact op DSG instellingen.

Neem aan dat bij deze wijze van aanpassen middels VCDS dat er geen risico is op disfunctionele ACC oid. Klopt? 

44 steering assist 
security access 19249
adaptation
driving profile swtichover
set "incremental controlled over time" to "direct controlled over”

Idd gewoon even uitproberen. Ikzelf heb het weer terug op normaal gezet. In de Passat vond ik het niet zo fijn. Vond ‘m toen weer iets te zwaar sturen waardoor het best vervelend was met parkeren. Rempedaal voelt ook iets harder aan waardoor je veel meer remt dan nodig was. Maar goed, dat was mijn ervaring. Wellicht ervaar jij het weer anders.

Je ACC zou het gewoon moeten doen. Je krijgt wel een foutcodes in 3 modules als je gaat uitlezen, nadat je het op direct hebt gezet. De foutcodes kan je gewoon wissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden