Ga naar inhoud

Updaten navigatie Discover Media


reprise3

Aanbevolen berichten

Ik heb een Discover Media systeem in mijn auto en probeer al hele tijd de navigatie versie/kaart te updaten. Nu navigatiedatabase 19.11

In auto enkel USB-C slots. Software van site Volkswagen (Volkswagen Navigatie Updates) gedownload en uitgepakt op usb-stick gezet. Na insteken in usb slot in de auto gebeurt er niets. Hele internet afgespeurd maar kan geen oplossing vinden. Wie kan mij helpen ?

DM.png

aangepast door reprise3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vermeldt niet wat voor auto je hebt, maar als je alleen USB-C hebt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een systeem dat over-the-air-updates ondersteunt. Het zou kunnen dat de software op je Discover Media een update nodig heeft voordat de OTA updates weer werken (moet de dealer gratis voor je doen), en je auto moet online kunnen verbinden met VW, dit is de eerste 3 jaar gratis voor NL-auto’s, daarna 140 Euro per jaar. Ik raad je aan om even naar je VW dealer te gaan om te checken of er een update voor je systeem beschikbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, tvc15 said:

Je vermeldt niet wat voor auto je hebt, maar als je alleen USB-C hebt, dan heb je hoogstwaarschijnlijk een systeem dat over-the-air-updates ondersteunt. Het zou kunnen dat de software op je Discover Media een update nodig heeft voordat de OTA updates weer werken (moet de dealer gratis voor je doen), en je auto moet online kunnen verbinden met VW, dit is de eerste 3 jaar gratis voor NL-auto’s, daarna 140 Euro per jaar. Ik raad je aan om even naar je VW dealer te gaan om te checken of er een update voor je systeem beschikbaar is.

Is een Tiguan uit 2021 met twee usb slots onder regelaars voor temperatuur geen SD slot meer.

Het lijkt er op dat we connect abonnement (plus abonnement) is vervallen. ODA is alleen mogelijk bij afsluiten van nieuw, duur, abonnement. Maar het zou via usb-c moeten kunnen. Alles geprobeerd : anders geformatteerd (exif en ntsc) . Noppes.

Hier op deze site alles uitgevoerd hoe het moet:https://app-connect.volkswagen.com/mapupdates/nl/car/

Usb-c slotes werken want stick met mp3 doet het zonder problemen.

Geen idee, maar met oude RNS 315 ging het absoluut veel makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de pdf lees, zou het inderdaad een fluitje van een cent moeten zijn.

Miss een overbodige vraag, maar de usb C op juiste format geformateerd? (exfat of NTFS)?

Anders opnieuw formateren op een van beide en dan nog een keer testen?
Werkt dat niet dan op andere format testen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden