Ga naar inhoud
  • 0

DSG7 - Schokt van 1 naar 2


Recto78

Vraag

Hi allen,

Ik heb een DGS7 van 2015, inmiddels 250k op de klok. 
Motor rijdt verder prima, geen problemen mee, beurten keurig op tijd.
Ik merk dat de DSG7 bij 1 naar 2 best schokt. De rest van de gangen gebeurd dat niet en als hij warm is ook niet meer bij 1 naar 2
maar vooral als hij koud is. Ik rij niet meer zoveel door thuiswerken dus niet zo heel veel last van.
Kan dit op korte termijn kwaad (lees vakantie Frankrijk)? Het ging geleidelijk van weinig naar steeds iets meer. 
Wat zijn de mogelijkheden behalve uiteindelijk de bak restaureren? 

Alv. dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Schokken met schakelen kan de mechatronic zijn, dat komt ook wel vaker voor bij de DSG7 dacht ik. 

Ik zou hem gewoon eens na laten kijken bij een specialist. Er zijn namelijk veel onderdelen die je rijervaring met DSG kunnen beïnvloeden.

( 2 massa vliegwiel, de koppelingen, mechatronic, de bak zelf )

Wat ze gemeen hebben met elkaar dat het vaak een hoop geld kost :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanmiddag even geprobeerd maar zit niet heel veel verschil tussen S en D. 
Het is met name 1 naar 2 en 3 naar 4. Je voelt hem even aangrijpen met een schok. Ene keer wat meer dan de andere keer. 
De rest gaat vloeiend. Daarom vallen deze 2 op. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een vergelijkbaar probleem. Ik heb bij VAG techniek in Nuenen een DSG tuning laten doen. Wat er precies aangepast is weet ik niet tot in detail maar volgens mij zijn de schakelmomenten iets anders geprogrammeerd en er is iets aan de koppelingsdruk veranderd.

Ik ben een zeer rustige rijder en het zou kunnen dat deze zelflerende bak steeds korter is gaan schakelen onder invloed van mijn rijstijl.

Sinds de tuning (volgens mij inmiddels al een jaar of drie/vier geleden) geen problemen meer gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke dank. Hoeveel had of heeft die van jou gelopen? Destijds geen aanleiding tot revisie?

Ik ben zelf qua optrekken ook een rustige rijder maar hou wel van doorrijden. Maw rijdt altijd wel flink door (meestal wel iets te hard waar het kan) maar
qua optrekken juist rustig. Zou dat zoveel invloed hebben? Dus zou dan een tijd flink moeten gaan optrekken kijken of dan e.e.a. zich aanpast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 hours ago, Recto78 said:

Oke dank. Hoeveel had of heeft die van jou gelopen? Destijds geen aanleiding tot revisie?

Ik ben zelf qua optrekken ook een rustige rijder maar hou wel van doorrijden. Maw rijdt altijd wel flink door (meestal wel iets te hard waar het kan) maar
qua optrekken juist rustig. Zou dat zoveel invloed hebben? Dus zou dan een tijd flink moeten gaan optrekken kijken of dan e.e.a. zich aanpast?

Ik ben even in mijn oude verhaal gedoken omdat ik zo de gevraagde gegevens niet op kon lepelen. Dan zie je dat dergelijke zaken altijd langer geleden zijn dan je zou denken.

Nu in jouw topic de DSG Mechatronic voorbij komt is het voor jou misschien handig om mijn verhaal toch maar even door te lezen.

De mechatronic is vervangen in 2015 (bij km-stand 95k) en de DSG-tuning was in 2017 (bij km-stand 122k)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels een jaar verder, wou toch even een update geven.
263k op de klok inmiddels (veel thuiswerken dus geen km's meer).

Het schokken werd alleen maar meer en meer, wel in dezelfde versnellingen zoals in de openingspost beschreven.
Na laten kijken door (betrouwbare) garage, geen storing gevonden maar werd aangeraden de koppeling + vliegwiel te vervangen gaven de monteurs aan na een testrit.
Dat is gisteren gebeurd en het schokken is nu helemaal weg. Er zat veel speling op het vliegwiel gaven ze aan. 

Rijd weer zoals het moest zijn, je voelt helemaal niks meer van de overgangen bij schakelen.
De bak hoefde dus gelukkig niet gereviseerd te worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden