Ga naar inhoud
  • 0

Geluid Passat B7 1.4TSI 122pk normaal of toch...


PlushRidah

Vraag

Ik heb vanmorgen een Passat B7 met 1.4TSI 122pk 175dkm DSG 2011 proefgereden. Ik heb geen ervaring met dit blok en vraag daarom jullie hulp. Koude start was niet opvallend. Bij heel langzaam rijden (tussen drempels enzo) hoor ik steeds een duidelijk zoemend geluid dat ik niet herken van andere auto's en weer weggaat boven de pakweg 20kmu. Snel optrekken in D levert geen bijzonderheden op, trekt en schakelt soepel zonder inhouden. Snel optrekken in S levert elke keer na een seconde niets bijzonders opeens twee seconden een ratel op en dan is het weer weg. Rijdt verder heerlijk, bij 80kmu en 100kmu is het zoveel stiller dan mijn huidige auto, en nog genoeg kracht over om soepel in te halen. En toen even langs de kant gezet en de kap opengetrokken om te luisteren hoe het daar klinkt. En dan denk ik toch: wat maakt dat een hoop lawaai in vergelijk met mijn huidige en vorige auto's. Het is heel metalig tikkend in plaats van snorrend en brommend. Maak ik me zorgen om niets, of.... graag advies!

(Die lage bromtonen zijn voorbij rijdend verkeer)

aangepast door PlushRidah
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Staat te koop bij een universele garage, met 6mnd garantie. Ook als hij in die periode niet stuk gaat moet hij het daarna nog wel blijven doen, dus als hier sprake is van het kettinggedoe waarover zoveel geschreven is, of wat anders dan moet ik de kosten van preventieve vervanging wel meerekenen bij de aanschaf. Bij elkaar kan dit nog steeds een goede deal zijn, maar ja, kosten voorspellen is altijd lastig. Daarom deze hulpvraag om het risico in te schatten. 

Ik hoop dat er op dit forum eigenaren of experts zijn dit blok hebben of kennen en even willen meeluisteren in het filmpje. Ik zal komende week zelf proberen nog wat andere auto's met dit blok te proefrijden om zelf wat vergelijkingsmateriaal te hebben.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas was genoemde auto maandagochtend al verkocht. Ondertussen een ander exemplaar gereden, en daarbij vergeleken was de eerste auto een naaimachientje. Wat een rammel bij stationair lopen!

Dus maar verder zoeken... 

2 uren geleden, Joer zei:

En de regels zijn veranderd, je hebt wettelijk geen 6mnd garantie maar 1 jaar. 

Klopt, wettelijke garantie is een jaar geworden voor tweedehands auto's. Ik bedoelde de aanvullende Bovag garantie, excuus. 

aangepast door PlushRidah
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op 8-7-2022 om 14:18, PlushRidah zei:

Helaas was genoemde auto maandagochtend al verkocht. Ondertussen een ander exemplaar gereden, en daarbij vergeleken was de eerste auto een naaimachientje. Wat een rammel bij stationair lopen!

Dus maar verder zoeken... 

Klopt, wettelijke garantie is een jaar geworden voor tweedehands auto's. Ik bedoelde de aanvullende Bovag garantie, excuus. 

hier is de waterpomp stuk, klein, relatief goedkoop klusje

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet hoe snel jij een andere auto nodig hebt. Maar die van mij komt na de zomer te koop omdat ik een lease auto krijg. En staat nu rond de 185.000 km op de teller, een cng verbrandings motor, kost €1,74 de kilo. Gaat ongeveer 20kg is en kan zo tussen de 350/400 km mee rijden, rijd makkelijk 1:20. Daarnaast zit er ook een gewone benzine tank in van 30ltr. Is ook een 1.4tsi met dsg 7. Automaat is in april gereviseerd en zit garantie op tot april 2023. Eind vorig jaar multiriem vervangen plus bougies en bobines. auto betreft een higline executive met zwarte hemel en stijlen plus glazen Panorama dak. Auto is uit 2013 en in 2016 geïmporteerd vanuit Duitsland. De vraagprijs zal martkconform zijn zo rond de €10.950,-

dit gewoon ff ter info hahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 uur terug, Vdub zei:

hier is de waterpomp stuk, klein, relatief goedkoop klusje

Dat valt dan weer mee! Heb je tips hoe ik als leek het verschil kan horen tussen een kettingprobleem en een kapotte waterpomp? 

 Overigens ging exemplaar 2 het sowieso niet worden. Werkelijk op elke hoek en elk paneel diepe krassen en deukjes. En het was niet een heel frisse auto, ondanks de luchtverfrisserwalm die nog uit de ventilatie kwam 😄

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
12 uren geleden, Joer zei:

Moet je dat dan ook niet zien aan de temperatuur van je motor?

nee, het lager is stuk, alles draait wel gewoon mee maar maakt herrie

11 uren geleden, PlushRidah zei:

Dat valt dan weer mee! Heb je tips hoe ik als leek het verschil kan horen tussen een kettingprobleem en een kapotte waterpomp? 

 Overigens ging exemplaar 2 het sowieso niet worden. Werkelijk op elke hoek en elk paneel diepe krassen en deukjes. En het was niet een heel frisse auto, ondanks de luchtverfrisserwalm die nog uit de ventilatie kwam 😄

 

 

 

vaak is de ketting alleen hoorbaar tijdens de start, als die rammelt terwijl de motor loopt dan staat er zeker een foutmelding aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden