Ga naar inhoud
  • 0

Verlaging icm DDC passat B8


wulfke

Vraag

Ik heb deze week eens navraag gedaan bij een erkend bedrijf hier in de buurt wat de kosten zijn voor een verlaging van mijn B8 door middel van een setje verlagingsveren.

Nu heb ik een prijs doorgekregen maar wel met de opmerking dat ze een verlagingsset met veren niet aanraden icm de DDC dempers omdat ze dan vroegtijdig zouden gaan lekken. De prijs welke ze opgemaakt hebben is met een verenset van ST met een verlaging van 30/30. Als alternatief stellen ze een ST schroefset voor met cancelation kit of een iets duurdere KW inox schroefset met cancelationkit. Meer dan 1000eur voor een setje is me teveel en ook de verhalen van vastzittende stelmoeren en het borgen ervan weerhoud me ervan om een schroefset te plaatsen. Moet ik me echt zorgen maken voor het plaatsen van een setje veren icm met de DDC dempers voor vroegtijdige slijtage of is dit relatief en proberen ze me gewoon te overtuigen van een duurdere set aan te kopen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
2 hours ago, wulfke said:

Ik heb deze week eens navraag gedaan bij een erkend bedrijf hier in de buurt wat de kosten zijn voor een verlaging van mijn B8 door middel van een setje verlagingsveren.

Nu heb ik een prijs doorgekregen maar wel met de opmerking dat ze een verlagingsset met veren niet aanraden icm de DDC dempers omdat ze dan vroegtijdig zouden gaan lekken. De prijs welke ze opgemaakt hebben is met een verenset van ST met een verlaging van 30/30. Als alternatief stellen ze een ST schroefset voor met cancelation kit of een iets duurdere KW inox schroefset met cancelationkit. Meer dan 1000eur voor een setje is me teveel en ook de verhalen van vastzittende stelmoeren en het borgen ervan weerhoud me ervan om een schroefset te plaatsen. Moet ik me echt zorgen maken voor het plaatsen van een setje veren icm met de DDC dempers voor vroegtijdige slijtage of is dit relatief en proberen ze me gewoon te overtuigen van een duurdere set aan te kopen ?

Dat ze snel zouden slijten lijkt me toch vrij stug... er zijn er genoeg die het zo hebben..

Of zelf een schroefset naar keuze (binnen je budget) uitzoeken met dcc camcellers..

Maar als je die functie graag wil behouden dan is dat geen optie natuurlijk.. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ze zitten er nu 30k onder en recent nog vastgesteld dat alles er nog picobello uitziet. Maar dat is geen garantie uiteraard. 

Het enige wat ik weet dat de Eibach Pro kit heel veel wordt gebruikt, ook in combinatie met DCC. Heb hier nog geen negatieve geluiden in de diverse praatgroepjes over gehoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De verenset welke ze voorstellen blijft ook binnen de 30mm welke volgens wat zoekwerk toch wel het maximum is om geen vervroegde slijtage te krijgen. Maar alsnog denk ik dan, ik plaats de set veren en stel dat de dempers op 120d km gaan lekken kan ik dan alsnog de keuze maken om voor de cancelation kit te gaan icm gewone dempers of dan alsnog een schroefset te laten plaatsen. Ik heb de DDC nu en wil het dan ook wel even behouden (niet dat ik het veel gebruik of wijzig)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die 30mm had ik inderdaad ook her en der gelezen. Echter weet ik niet hoe ik moet rekenen gezien er ook kan lezen dat een wagen met adaptief onderstel origineel reeds 10mm lager zou staan (hoewel ik dat niet opmerk als ik vergelijk met andere B8'en uit de buurt). Maar stel dat hij reeds 10mm lager zou hangen dan een gewone wil dan zeggen dat ik eigenlijk 20mm zak tov een B8 zonder DDC ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
2 minutes ago, wulfke said:

Die 30mm had ik inderdaad ook her en der gelezen. Echter weet ik niet hoe ik moet rekenen gezien er ook kan lezen dat een wagen met adaptief onderstel origineel reeds 10mm lager zou staan (hoewel ik dat niet opmerk als ik vergelijk met andere B8'en uit de buurt). Maar stel dat hij reeds 10mm lager zou hangen dan een gewone wil dan zeggen dat ik eigenlijk 20mm zak tov een B8 zonder DDC ?

Das inderdaad een goeie.. daar heb ik inderdaad ook niet naar gekeken....Maar als DDC al lager ligt, 10mm, en dan nog eens max 30 dan zou dat toch 40mm moeten zijn dat hij dan lager ligt? Althans dat zou ik denken....

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ze de gewone veren als verlagings referentie nemen niet. De DDC veren zijn bvb al 10mm korter dan de gewone veren en de verlagingsveren zijn 30mm korter dan de gewone veren dan zak je bij de DDC 20mm toch ?

Bvb de originele veren zijn 40cm 

Bij DDC zijn ze 39cm

De verlagingsveren zijn dan 37cm in vergelijk met de originele veren. Dus het verschil tov deze van DDC zijn ze 39cm - 37cm = 2cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
58 minutes ago, wulfke said:

Als ze de gewone veren als verlagings referentie nemen niet. De DDC veren zijn bvb al 10mm korter dan de gewone veren en de verlagingsveren zijn 30mm korter dan de gewone veren dan zak je bij de DDC 20mm toch ?

Bvb de originele veren zijn 40cm 

Bij DDC zijn ze 39cm

De verlagingsveren zijn dan 37cm in vergelijk met de originele veren. Dus het verschil tov deze van DDC zijn ze 39cm - 37cm = 2cm

Ah zo.. ja dan lijkt het mij dat je inderdaad goed rekent

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft iemand met een eibach pro kit afmetingen voor me te meten vanaf het center van het wiel loodrecht omhoog tot aan de rand van de wielboog. Wil eens weten hoeveel ik nu afwijk van deze rijhoogte en of de kennis klop dat een B8 met DCC al een stukje lager ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 minutes ago, wulfke said:

Heeft iemand met een eibach pro kit afmetingen voor me te meten vanaf het center van het wiel loodrecht omhoog tot aan de rand van de wielboog. Wil eens weten hoeveel ik nu afwijk van deze rijhoogte en of de kennis klop dat een B8 met DCC al een stukje lager ligt.

36cm voor en 37,5cm achter ( dcc )

zitten er nu 600km onder dus wellicht zakt het nog iets. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
53 minutes ago, wulfke said:

Bedankt @WJT_ ! dat is met een Eibach pro kit eronder ? Of heeft u enkel met DCC ?

Vreemd genoeg heb ik nu ook 37,5cm achteraan. Maar wel 38cm vooraan 🤔

Ja dat is met een Eibach pro kit eronder. Ik heb ook niet het idee dat hij achter heel veel gezakt is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, misschien meld zich nog wel iemand met eenzelfde set eronder om verdere bevestiging te krijgen.

Maar vooraan blijkt dan wel te kloppen met een verlaging van 2cm. 

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat op uit luie stoel, haalt rolmaat uit keukenla, zaklamp op mobi aan, sjokt naar oprit, meet hoogte.

Resultaat zal jullie verrassen: zowel voor en achter vanuit het hart wielnaaf tot onderkant zijscherm 34cm. 

Nogal een verschil! Inmiddels 35k met deze kit gereden. 

Exercitie weer in omgekeerde volgorde uitgevoerd. 😄

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel een redelijk verschil @HansJan . En eigelijk vreemd gezien de pro kit eigenlijk 3cm verlaagt.  Als de theorie klopt zou een originele B8 dan op 38,5cm moeten zitten - verlaging van 3cm is dan 35,5cm. Maar jij zit dan nog eens 1,5cm dieper.. tenzij dat jouw diesel motorisatie hier wat meer aan bijdraagt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vermoed dat alle alubutyl matten in de portieren de schuldige zijn ... 🤣

Maar alle gekheid op een stokje. Ik heb er ook.geen verklaring voor. Soms wordt ik wel gestoord van het schaven van de flappen of zelfs onderkant bumper op de bumps. Frankrijk was ook zo'n feest. Rijstijl op die dingen maar wat verder aangepast. Want voor de rest ligt het als een blok op de weg 😁👍

aangepast door HansJan
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden