Rijd al paar jaar met plezier een Passat B6 2.0 TFSI en sinds dat ik de accu een paar weken geleden heb gewisseld heb ik het volgende probleem.
Ik heb de oude accu voor exact dezelfde vervangen.
Dit is de versie zonder key-less entry dus heb ook geen accuwissel in Vcds staan.
Het probleem is dat na de accu wissel de auto de volgende dag niet meer in 1 x start, dit houd in dat ik in het display Parking brake en Esp Error krijg, wil ik dan starten dan slaat de motor niet aan.
Je hoort de benzinepomp 1sec draaien en icoon (rood stuurtje) gaat dan ook gelijk naar geel en dan uit.
Als ik dan de auto uitlees, krijg ik de volgende errors; (Foto1 en 2)
01-Engine -- Status: Sporadic communication error 1000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
Ofwel 01/03/08/09/17/19/44/53 staan in error, de radio is normaal omdat ik een kenwood erin heb zitten.
Het wissen van de DTC's werkt dan ook niet, ik moet dan het contact uit/aan zetten en wachten tot ik de benzinepomp opeens hoor draaien (4-5 sec) het rode stuurtje in het display licht dan op voor een paar sec , word dan geel en gaat dan uit. (Foto 3)
Ik kan dan ook pas de DTC's wissen en dan start de motor pas. (Foto 4)
Ga ik dan een rondje rijden dan werkt vaak de stuurbekrachtiging en de ruitenwissers niet, moet dan stoppen, motor uit, weer starten en dan werkt alles normaal. (Foto 5 en 6)
Ben al langs de dealer geweest en die geven aan dat je als je de accu wisseld spanning op de auto moet houden, ze hebben de auto uitgelezen en constateerden niks. Dag de auto bij hun laten staan en kregen na een uur pas gestart en hadden dezelfde errors als ik had, daarna hebben ze de software vervangen van de ecu (daardoor ook de instellingen van de Stage1 overschreven), omdat hier het probleem in zou zitten en zouden met het de volgende dag laten weten.
Na de volgende dag weer hetzelfde probleem en nu gooien ze het op de can-bus module die vervangen moet worden, incl programmeren ruim €1200 euro.
Is er een optie om dit zelf te doen, of is er iemand die zo weet wat het probleem is ?
Vraag
TopMusic
Goeiendag allemaal.
Rijd al paar jaar met plezier een Passat B6 2.0 TFSI en sinds dat ik de accu een paar weken geleden heb gewisseld heb ik het volgende probleem.
Ik heb de oude accu voor exact dezelfde vervangen.
Dit is de versie zonder key-less entry dus heb ook geen accuwissel in Vcds staan.
Het probleem is dat na de accu wissel de auto de volgende dag niet meer in 1 x start, dit houd in dat ik in het display Parking brake en Esp Error krijg, wil ik dan starten dan slaat de motor niet aan.
Je hoort de benzinepomp 1sec draaien en icoon (rood stuurtje) gaat dan ook gelijk naar geel en dan uit.
Als ik dan de auto uitlees, krijg ik de volgende errors; (Foto1 en 2)
Chassis Type: 3C (3C0)
Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 53 56 62 69 72
VIN: XXXXXXXXXXXXXXXXXX Mileage: 207900km-129183miles
01-Engine -- Status: Sporadic communication error 1000
03-ABS Brakes -- Status: Malfunction 0010
04-Steering Angle -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
44-Steering Assist -- Status: Malfunction 0010
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: Malfunction 0010
56-Radio -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
69-Trailer -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
Ofwel 01/03/08/09/17/19/44/53 staan in error, de radio is normaal omdat ik een kenwood erin heb zitten.
Het wissen van de DTC's werkt dan ook niet, ik moet dan het contact uit/aan zetten en wachten tot ik de benzinepomp opeens hoor draaien (4-5 sec) het rode stuurtje in het display licht dan op voor een paar sec , word dan geel en gaat dan uit. (Foto 3)
Ik kan dan ook pas de DTC's wissen en dan start de motor pas. (Foto 4)
Ga ik dan een rondje rijden dan werkt vaak de stuurbekrachtiging en de ruitenwissers niet, moet dan stoppen, motor uit, weer starten en dan werkt alles normaal. (Foto 5 en 6)
Ben al langs de dealer geweest en die geven aan dat je als je de accu wisseld spanning op de auto moet houden, ze hebben de auto uitgelezen en constateerden niks. Dag de auto bij hun laten staan en kregen na een uur pas gestart en hadden dezelfde errors als ik had, daarna hebben ze de software vervangen van de ecu (daardoor ook de instellingen van de Stage1 overschreven), omdat hier het probleem in zou zitten en zouden met het de volgende dag laten weten.
Na de volgende dag weer hetzelfde probleem en nu gooien ze het op de can-bus module die vervangen moet worden, incl programmeren ruim €1200 euro.
Is er een optie om dit zelf te doen, of is er iemand die zo weet wat het probleem is ?
foto aanwijzing
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten